Yeni müze kuluçka merkezinde geleceğin büyüdüğünü görün

Barbie45

New member
Nicole Yi Messier ve Victoria Manganiello tekstilleriyle konuşmanızı istiyor. Sadece telefonu al ve ona bir hikaye anlat. Süslü bir şey yok; basit bir hikaye işinizi görecektir. Söz konusu kumaş birkaç metre ötede, tavandan 18 boy kumaş sarkıyor. Siz konuşurken ChatGPT, duyguların kodunu çözer ve bunlar daha sonra doku boyunca uzanan fiber optiklerde renkler olarak görüntülenir. Sistem sürekli gelişiyor, ancak koşullara bağlı olarak kırmızı neşe, mavi hayal kırıklığı ve mor üzüntü anlamına gelebilir.

“Antik Gelecekler” olarak adlandırılan bu proje, yakın zamanda bir ortak çalışma alanı ve kültürel buluşma yeri olarak yeniden doğan Finans Bölgesi'ndeki bir ofis kulesi olan 161 Water Street'te 20 Haziran'a kadar sergilenen 33 enstalasyondan biri. Hepsi, New Museum tarafından işletilen ve gelecek yıl Rem Koolhaas'ın firması OMA tarafından tasarlanan sade köşeli eklentiye taşınacak olan bir “kültür kuluçka merkezi” olan New Inc'in yakında mezun olacak mezunları tarafından yaratıldı.

Bir yıl süren programın katılımcıları, mentorlar ve mezunların yanı sıra personel ve diğer katılımcıların da dahil olduğu bir sanat/teknoloji topluluğunun (New Inc değerler topluluğu) parçası olmak için ayda 150 dolara kadar ödeme yapıyor. Karşılığında aldıkları şey sanatsal çalışmalardan çok kariyer tavsiyeleriyle ilgilidir.

Sanat, New Inc. üyelerinin çalışmalarının en son yıllık sergisi olan Demo2024'te sergileniyor. Burada, Clinton Hill, Brooklyn'de Craftwork adlı bir stüdyoda birlikte çalışan Messier ve Manganiello, kumaş ve elektronikle neler yaptıklarını gösteriyor. – fiziksel ve dijitali, bulanık ve zoru, geçmişi ve geleceği öneren materyaller. Koridorun hemen aşağısında Dan Gorelick, Tokyo, New York, Mexico City veya Zürih, İsviçre'den canlı hava trafik kontrol konuşmalarını duyabileceğiniz, algoritmik olarak oluşturulmuş ses manzaralarıyla kaplanmış, son derece teknik bir sesle noktalanan karanlık ve karamsar kompozisyonlar duyabileceğiniz bir dinleme istasyonu kurdu. lehçe.


Köşede, Mexico City doğumlu sanatçı ve VR geliştiricisi Alfredo Salazar-Caro, sadece yazdırma düğmesine basılarak inşa edilebilecek fantastik evlerin prototipleri olan 3D baskılı kil modellerini sergiliyor. Mimari tasarımcı Jeremy Schipper, Tompkins Square Park'taki 1888 Denge Çeşmesi'ni merkeze alan ayrıntılı bir modelle East Village'ın soylulaştırılmasını eleştiriyor. Ancak New Inc.'in kendisinde, sanat yaratmaktan çok sanatçının geçimini destekleyecek şekilde sanat yaratmaya odaklanılıyor.

New Inc. direktörü Salome Asega (34), gülerek “Sanatçıların açlıktan öldüğü günlerin sona erdiğini düşünüyorum” diyor. “Kiranın vadesi geldi!”


Craftworks deneyimi tipiktir. “Antik Gelecekler”, La MaMa ETC, Aşağı Manhattan Tiyatro Şirketi ve Seul Sanat Enstitüsü'nün ortak programı olan CultureHub'ın desteğiyle geliştirildi. Messier ve Manganiello ertesi yıl New Inc.'e katıldı.

Manganiello, “Neyi başarmak istediğimizden oldukça emin değildik” diye itiraf etti. Alchemy Ventures emlak şirketinin ortağı ve bir sanatçı olan akıl hocaları James Rohrbach ile eşleştirildikleri zaman bu durum değişti. Üçlü, bir iş planı, bütçe ve iletişim stratejisi geliştirmek için ayda bir kez bir araya geliyordu. Manganiello, “Sanat dünyasının, stüdyoda tek başına çalışan vizyon sahibi kişiler olduğu yönünde bir efsane var” dedi. “Fakat birçok zihin işin içine girdiğinde işler genellikle daha ilginç oluyor.”


New Inc, bu yılın sonuna kadar 653 mezun vermiş olacak ve on yıl önceki kuruluşundan bu yana 324 şirketi kurmuş veya sürdürmüş olacak. Fikir, Yeni Müze Müdürü Lisa Phillips ve o zamanki Müdür Yardımcısı Karen Wong'dan geldi. New Inc, ipucunu yaklaşık 20 yıldır erken aşamadaki şirketler için kuluçka merkezleri ve peçeteye karalanmış bir fikir aşamasını geçmiş olanlar için hızlandırıcıları olan teknoloji endüstrisinden alıyor. İki dahinin garajda olduğu günler geride kaldı; Airbnb ve Dropbox gibi şirketler, Y Combinator, Techstars ve Betaworks gibi şirketlerin ördüğü bir uzmanlık kozasında (mentorluk, ortaklıklar, girişimcilik, bağış toplama) başladı. New Inc, teknoloji odaklı sanatçı ve tasarımcılara da benzer destek sunuyor.

Teknoloji kuluçka merkezleri gibi amaç da insanların sürdürülebilir bir iş modeli geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Başvuru sahiplerine başarı için en azından temel araçlara sahip olmaları gerektiği söyleniyor: bir plan, bir hedef, bir satış konuşması, bir misyon beyanı, bir web sitesi, para kazanmanın bir yolu. Bunlar, sanatın vurgulandığı bir MFA programında alamayacağınız şeyler.


New Inc. kendisini bir müze tarafından işletilen ilk sanat kuluçka merkezi olarak tanıtıyor, ancak MIT'nin Sanat Başlangıç Kuluçka Merkezi'ne sahip olduğu türünün tek girişimi bu değil; New Orleans ve Chicago ve hatta Fargo, Kuzey Dakota gibi şehirlerde de genellikle ekonomik kalkınma programının bir parçası olarak sanat kuluçka merkezleri bulunuyor. Ve kendilerini çevrimiçi sanat koçu olarak kanıtlamış çok sayıda kişi var. Ancak bu programlardan çok azı, geçen mali yılda yaklaşık 1,7 milyon dolar harcayan New Inc. ölçeğinde faaliyet gösteriyor.

Vakfın web sitesine göre New Inc., iki yıl önce Mellon Vakfı'ndan “Salome Asega'nın Vizyonunu” desteklemek için üç yıllık 1,5 milyon dolarlık bir hibe aldı. Las Vegas'ta büyüyen, Etiyopya asıllı birinci nesil Amerikalı Asega, işe alındığı şair Elizabeth Alexander'ın danışmanlığını yaptığı Ford Vakfı'nda dört yıl teknoloji araştırmacısı olarak çalıştıktan sonra 2021'de New Inc.'in direktörlüğüne atandı. kısa süre sonra Mellon Vakfı'nın başına geçti. Mellon'un desteklediği vizyon, daha önce bir günlük bir etkinlik olan üç günlük Demo Festivalini içeriyor. Ama sonuçta Asega'nın vizyonu, kendi deyimiyle “dünyayı yeniden yaratmak”, “yeniden hayal etmek, yeniden hayal etmek, yeniden yapmak” ile ilgilidir. Bence bu güzel çünkü bazı şeyleri yapısal düzeyde düşünmek anlamına geliyor.”


Karen Wong, “Yaptığını gerçekten sosyal bir heykel olarak görüyor ve topluluğu bir araç olarak kullanıyor” dedi.


Asega ayrıca matematik ve temel bilimlerdeki projeleri destekleyen Simons Vakfı, Robert Wood Johnson Vakfı ve küresel danışmanlık firması EY ve onun Metaverse Laboratuvarı ile de hibeler ve ortaklıklar sağladı. Selefi Stephanie Pereira, Beşinci Cadde'deki Olimpiyat Kulesi'nde bulunan, sanatçılara ücretsiz olarak sunulan gelişmiş bir dijital stüdyoya sahip bir sanat hızlandırıcı olan Onassis ONX'i yaratmak için Onassis Vakfı ile birlikte çalıştı.

Bütün bunlar New Inc'i sadece genç sanatçılar ve tasarımcılar için değil, aynı zamanda köklü sanatçılar için de çekici hale getirdi. Bu yılın üyelerinden biri Los Angeles Kaliforniya Üniversitesi Tasarım Medya Sanatları Profesörü Lauren Lee McCarthy'dir. Demo'daki “tükürük çubuğu” insanları küçük bir tüpte biraz tükürük bırakmaya ve belki de birazını bir yabancıdan eve götürmeye teşvik ediyor.

McCarthy, “Saçma bir fikir olarak başladı ama bedensel özerklik ve mahremiyet gibi konularda konuşmak için bir araç haline geldi” dedi. Bunun büyük bir kısmı insanların tükürükleriyle ne yapıp ne yapamayacağını müzakere etmesidir. Silah yapımında kullanılabilir mi? DNA'nın izini sürmek veya bir klon oluşturmak için kullanılabilir mi?”


McCarthy, tükürük projesini geliştirmesine yardım ettiği için New Inc.'e teşekkür ediyor, ancak kaydolmasının asıl nedeni, UCLA'daki bir meslektaşıyla birlikte kurmakta olduğu bir laboratuvarın nasıl yönetileceğini öğrenmek istemesiydi. “Uygulamanızın hukuki yönleri veya mali yönleri veya bağış toplama veya halkla ilişkiler veya tüm bu farklı yönleri hakkında ne düşünüyorsunuz? New Inc, tüm bu alanlarda bizi destekleyerek gerçekten iyi bir iş çıkardı.”


New Inc., ilk katıldıklarında daha az yerleşik olan sanatçılarla da başarı elde etti. Multimedya sanatçısı Rachel Rossin, 2022'de Whitney Amerikan Sanatı Müzesi'nde bir enstalasyon oluşturmak üzere görevlendirildi ve yakın zamanda Solomon R. Guggenheim Müzesi için düzenlenen bağış toplama etkinliğinde bir enstalasyonu daha vardı. John Fitzgerald ve Matthew Niederhauser sırasıyla Onassis ONX'te inovasyon direktörü ve teknik direktör olarak çalışıyorlar ve diğer şeylerin yanı sıra George Saunders'ın “Lincoln in the Bardo” adlı romanının dramatizasyonunu yaratan genişletilmiş gerçeklik stüdyosu Sensorium'un kurucu ortağı oldular. Haberler Dergisi var. Stephanie Dinkins, yapay zekadaki önyargı konusundaki araştırmasını kullanarak LG ve Guggenheim Vakfı'ndan 100.000 ABD doları tutarında bağış kazandı ve eski Google CEO'su Eric Schmidt'in, toplumun yapay zekadan faydalanmasını sağlamak için eşi Wendy ile birlikte geliştirmekte olduğu 125 milyon dolarlık girişimde rol oynadı. .

Dinkins, “Sanatın gerçekten ilginç ve büyülü bir alan olduğunu düşünüyorum, bu da özgür düşünmemize olanak tanıyor” dedi. Bu, yapay zeka hakkında her şeyi bilmeden yapay zeka alanında oynamak gibi bir şey; bu da iki yaşındaki bir çocuğun sorularını sormamı sağlıyor.” Bu sorular teknoloji dünyasında “Gökyüzü neden mavi?” sorusuna eşdeğerdir.


Gerçekliğin, insanlığa dair iddiaları şüpheli görünebilen işlerine burnunu sokan milyarderler tarafından düzenli olarak yeniden şekillendirildiği bir zamanda, bunun gibi bir şey düzeltici olabilir. New York teknoloji hızlandırıcısı Betaworks'ün yönetici ortağı John Borthwick, “Teknolojinin bizim için çalışmasını ve bizim teknoloji için çalışmamamızı sağlayacak şekilde bu teknolojileri insanı merkeze almamıza yardımcı olabilir” dedi.

Eski bir dijital içerik öncüsü olan ve şu anda Rhizome'un yönetim kurulunda yer alan Borthwick, oluşturulmasına yardım ettiği çok eski bir sanat ve teknoloji web sitesiyle Jenny Holzer'a nasıl gittiğini anlatıyor. Yıl 1994'tü. İnternet hızları acı verici derecede yavaştı. Borthwick stratejikti: “Jenny'yi seçmemin nedeni metindi, değil mi?” Holzer'in cevabı açıktı: “Ne oldukları hakkında hiçbir fikrim yok.” [expletive] konuşursun ama New York'a geldiğinde bana internetini gösterirsin, ben de sana kırmızı biber pişiririm.”

Bu tür kültürlerarası alışveriş, 1960'larda Robert Rauschenberg'le çalışan Bell Laboratuvarları mühendisi Billy Kluver'ı hatırlatan New York'a çok benziyor. O dönemde cep koruyucusu grubu tanınmış sanatçılarla etkileşim halindeydi; bugün yapay zekanın, veri toplamanın ve dijital gözetimin dilini konuşabilmek ve belki de distopyaya değil, bize vaat edilen benzeri görülmemiş ödüllere giden dar, yarı gizli yolu bulmaya yardımcı olmak için teknolojiyi öğrenenler sanatçılardır. .

Borthwick, “San Francisco teknoloji şirketlerini büyütmede çok iyi” dedi. “New York'ta işleri farklı yapıyoruz.”