varilabi
Member
Turizm çeşitliliğinde tercih ‘Türkiye’ – Son Dakika Haberleri
Türkiye’dahi turizm sektöründeki gelişmelere ilişkin değerlendirmede bağcıklı Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı (TÜRSAB) Firuz Bağlıkaya, yerde yılın ocak-haziran döneminde Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısında tek önceki yılın tıpkısı dönemine göre yüzde 158 artım kaydedildiğini, yalnız ziyaretçi sayılarındaki artım oranlarını değerlendirirken geçen yılın ilk yarısında salgın nedeniyle uluslararası turizm hareketliliğinin son basamak sınırlı kaldığı gerçeğinin ve artım oranlarının bile yerde çerçevede yüksek çıktığının dikkate alınması gerektiğini söyledi.
Türkiye’nin sahip olduğu tarihi, tabiî, kültürel değerleri ile turizm açısından sayı özel tek ülke olduğunu ifade fail Bağlıkaya, yerde zenginliklerin yanı sıra misafirperverlik kültürü ve hizmet kalitesi ile dahi Türkiye’nin öne çıktığını dile getirdi.
Bağlıkaya, tüm bunların yanında turizm sektörünün uzun yıllara müstenit özverili çalışmaları neticesinde Türkiye’nin materyalizm önemli tek marka destinasyon haline geldiğini vurgulayarak, BM Dünya Turizm Örgütü tarafından açıklanan verilere göre, ziyaretçi sayısı yönü gerçekleştirilen sıralamalarda Türkiye’nin uzun yıllardan yerde yana çevre turizminde ilk 6 ülke arasında yer aldığını, tıpkısı başarının turizm gelirleri alanında bile sergilenmesi gerektiğini anlattı.
Bu yıl en sayı Almanya, Rusya, İngiltere, Bulgaristan ve İran’dan ziyaretçi geldi
Bağlıkaya, yerde yılın ilk yarısında en sayı ziyaretçinin Almanya’dan geldiğini, Almanya’yı Rusya, İngiltere, Bulgaristan ve İran’ın izlediğini belirterek, Türkiye’nin çokluk-kum-güneş turizmi yanında kültür, sağlık, MICE, gastronomi, kruvaziyer, yat, spor, kış, tabiat ve macera turizmi gibi sayı farklı turizm segmentinde ürün sunabilen tek ülke olduğunu, yerde zengin ürün çeşitliliğinin farklı turizm segmentlerinden gelen talepleri karşılamaya olanak sağladığını anlattı.
Ülke bazlı olarak yabancı ziyaretçilerin ilgi gösterdiği turlar ve destinasyonların farklılık gösterdiğine işaret fail Bağlıkaya, şunları kaydetti:
“Uzak Doğu ve Amerika Kıtası ülkelerinden gelen ziyaretçilerimiz ağırlıklı olarak kültür turlarını tercih ederken, İstanbul, Çanakkale, İzmir, Pamukkale, Kapadokya ilgi gösterdikleri destinasyonlar arasında bulunuyor.
Avrupa ülkelerinden gelen misafirlerimiz, Antalya, Muğla, Aydın ve İzmir gibi çokluk-kum-güneş turizmi ile öne kaynak destinasyonlarımıza ilgi göstermenin yanı sıra kültür turları kapsamında İstanbul’u bile keşfetmeyi tercih ediyorlar. Orta Doğu pazarından gelen konuklarımız İstanbul’un yanında Yalova, Bursa, Trabzon, Rize gibi şehirlerimizde tabiat turlarına katılım gösteriyorlar. İran’dan gelen ziyaretçilerimizin ise İstanbul, Konya ve Van gibi destinasyonlara ilgisi bulunuyor.”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 2022 için açıkladığı 47 milyon turist, 37 milyar abd gelir hedefine ilişkin soru üzerine Bağlıkaya, salgın nedeniyle iki yıl süresince çevre genelinde yaşanan seyahat kısıtlamalarının insanların tatile olan özlemini ciddi arifane artırmış merkezde olduğunu belirterek, “Bu nedenle uluslararası turizm hareketlerinde ciddi tek toparlanmaya şahitlik ediyoruz.
Ülkemiz açısından önemli olan küresel ölçekte yaşanan yerde toparlanmadan henüz sayı pay örtmek olacak. Bu çerçevede Sayın Cumhurbaşkanımız tarafından açıklanan hedeflere ulaşmak için sektör olarak var gücümüzle çalışmaya sürme ediyoruz.” niteleyerek konuştu.
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, turizm gelirlerini miktarını için öncelikle hedef odaklı tek tanıtım stratejisi oluşturulmasının yetişkin önem taşıdığını belirterek, TÜİK verilerine göre, Türkiye’ye gelen sayı yüksek ve yüksek gelir grubundan ziyaretçilerin toplam ziyaretçiler içerisindeki payının son yıllarda gerilediğini, az ve sayı az gelir seviyesindeki ziyaretçi sayısının ise yükseldiğini aktardı.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Türkiye’dahi turizm sektöründeki gelişmelere ilişkin değerlendirmede bağcıklı Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı (TÜRSAB) Firuz Bağlıkaya, yerde yılın ocak-haziran döneminde Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısında tek önceki yılın tıpkısı dönemine göre yüzde 158 artım kaydedildiğini, yalnız ziyaretçi sayılarındaki artım oranlarını değerlendirirken geçen yılın ilk yarısında salgın nedeniyle uluslararası turizm hareketliliğinin son basamak sınırlı kaldığı gerçeğinin ve artım oranlarının bile yerde çerçevede yüksek çıktığının dikkate alınması gerektiğini söyledi.
Türkiye’nin sahip olduğu tarihi, tabiî, kültürel değerleri ile turizm açısından sayı özel tek ülke olduğunu ifade fail Bağlıkaya, yerde zenginliklerin yanı sıra misafirperverlik kültürü ve hizmet kalitesi ile dahi Türkiye’nin öne çıktığını dile getirdi.
Bağlıkaya, tüm bunların yanında turizm sektörünün uzun yıllara müstenit özverili çalışmaları neticesinde Türkiye’nin materyalizm önemli tek marka destinasyon haline geldiğini vurgulayarak, BM Dünya Turizm Örgütü tarafından açıklanan verilere göre, ziyaretçi sayısı yönü gerçekleştirilen sıralamalarda Türkiye’nin uzun yıllardan yerde yana çevre turizminde ilk 6 ülke arasında yer aldığını, tıpkısı başarının turizm gelirleri alanında bile sergilenmesi gerektiğini anlattı.
Bu yıl en sayı Almanya, Rusya, İngiltere, Bulgaristan ve İran’dan ziyaretçi geldi
Bağlıkaya, yerde yılın ilk yarısında en sayı ziyaretçinin Almanya’dan geldiğini, Almanya’yı Rusya, İngiltere, Bulgaristan ve İran’ın izlediğini belirterek, Türkiye’nin çokluk-kum-güneş turizmi yanında kültür, sağlık, MICE, gastronomi, kruvaziyer, yat, spor, kış, tabiat ve macera turizmi gibi sayı farklı turizm segmentinde ürün sunabilen tek ülke olduğunu, yerde zengin ürün çeşitliliğinin farklı turizm segmentlerinden gelen talepleri karşılamaya olanak sağladığını anlattı.
Ülke bazlı olarak yabancı ziyaretçilerin ilgi gösterdiği turlar ve destinasyonların farklılık gösterdiğine işaret fail Bağlıkaya, şunları kaydetti:
“Uzak Doğu ve Amerika Kıtası ülkelerinden gelen ziyaretçilerimiz ağırlıklı olarak kültür turlarını tercih ederken, İstanbul, Çanakkale, İzmir, Pamukkale, Kapadokya ilgi gösterdikleri destinasyonlar arasında bulunuyor.
Avrupa ülkelerinden gelen misafirlerimiz, Antalya, Muğla, Aydın ve İzmir gibi çokluk-kum-güneş turizmi ile öne kaynak destinasyonlarımıza ilgi göstermenin yanı sıra kültür turları kapsamında İstanbul’u bile keşfetmeyi tercih ediyorlar. Orta Doğu pazarından gelen konuklarımız İstanbul’un yanında Yalova, Bursa, Trabzon, Rize gibi şehirlerimizde tabiat turlarına katılım gösteriyorlar. İran’dan gelen ziyaretçilerimizin ise İstanbul, Konya ve Van gibi destinasyonlara ilgisi bulunuyor.”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 2022 için açıkladığı 47 milyon turist, 37 milyar abd gelir hedefine ilişkin soru üzerine Bağlıkaya, salgın nedeniyle iki yıl süresince çevre genelinde yaşanan seyahat kısıtlamalarının insanların tatile olan özlemini ciddi arifane artırmış merkezde olduğunu belirterek, “Bu nedenle uluslararası turizm hareketlerinde ciddi tek toparlanmaya şahitlik ediyoruz.
Ülkemiz açısından önemli olan küresel ölçekte yaşanan yerde toparlanmadan henüz sayı pay örtmek olacak. Bu çerçevede Sayın Cumhurbaşkanımız tarafından açıklanan hedeflere ulaşmak için sektör olarak var gücümüzle çalışmaya sürme ediyoruz.” niteleyerek konuştu.
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, turizm gelirlerini miktarını için öncelikle hedef odaklı tek tanıtım stratejisi oluşturulmasının yetişkin önem taşıdığını belirterek, TÜİK verilerine göre, Türkiye’ye gelen sayı yüksek ve yüksek gelir grubundan ziyaretçilerin toplam ziyaretçiler içerisindeki payının son yıllarda gerilediğini, az ve sayı az gelir seviyesindeki ziyaretçi sayısının ise yükseldiğini aktardı.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.