varilabi
Member
TürkTraktör ihracatta rekor peşinde – Son Dakika Haberleri
Bursa 19. Uluslararası Tarım, Tohumculuk, Fidancılık ve Süt Endüstrisi Fuarı ile Bursa Uluslararası Hayvancılık ve Ekipmanları Fuarı (BURTARIM 2022) için kente gelen TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner, firmanın üretimi ve hedeflerine ilişkin ağırlıklı bulundu.
COVID-19 salgınının etkisiyle materyalizm tarımın öneminin arttığını tamlayan Özüner, yerde süreçte bazen ülkelerin tarımsal ürünlerin ihracat ve ithalatında tedbirler alarak “tarım milliyetçiliği” yaptığını söyledi.
Buna paralel olarak iki senedir materyalizm traktör, traktör ekipmanı, yetişkin döven gibi araçların hepsinde talep artışı yaşandığını, yerde durumun güçlü şekilde sürdüğünü müfit Özüner, şöyle sürme etti:
“Türkiye sektör açısından geçen sene sayı iyi tek devre geçirdi. Ülkemizde yerde yılın ilk 8 ayında bile geçen senenin tıpkısı dönemine paralel tek pazar gerçekleşti. Yaklaşık 38-39 1000 adetlik tek pazar gerçekleşti. Dünya pazarına bile baktığımız zaman yine iki senedir toplam senelik traktör üretimi 1,8-1,9 milyonlara artık. Bundan önceki 10 yılda yerde rakam 1,5-1,6 milyon adetlerdeydi. Yani aslında trend değişti ve yerde trend yerde şekilde sürme ediyor.”
“İhracatımızın yüzde 80’ini Amerika ve Avrupa’ya yapıyoruz”
Özüner, TürkTraktör’ün, Türkiye’nin traktör ihracatında en yetişkin oyunculardan akraba olduğuna dikkati çekti.
Firmanın verilerini nâkil Özüner, “Türkiye’nin ihracatının yaklaşık yüzde 90’ını yapıyoruz. İhracat rakamlarımızda bile ilk 8 ayda geçen seneye göre nema var. İç pazarda nitelik pazar büyüklükleri ve ihracatta bile büyümeyle ilk 8 ertesi muvaffakiyetli tek şekilde kapattık. İlk 8 ayda yüzde 13 büyüdük, 10 1000 900 tane traktör sattık.” dedi.
Özüner, henüz açıklamadıkları eylül verilerinin dahi 2021’in tıpkısı ayındaki rakamların üzerinde gerçekleştiği sınamak verdi.
TürkTraktör’ün 2022 hedeflerine değinen Özüner, “Geçen sene 16 1000 traktör satmıştık. 16 1000 500-18 1000 aralığında ama herhalde üst rakama yakın tek yerlerde ihracat pazarında büyümeyle yerde seneyi kapatacağız.” ifadesini kullandı.
Aykut Özüner, TürkTraktör olarak materyalizm şu anda traktör satmadıkları az ülkenin kaldığını anlatarak, şunları kaydetti:
“120’nin üzerinde ülkeye traktör ihracatımız var. Çok geniş tek portföyümüz var. Ana sebebi, sayı esnek ve farklı ürün kategorilerinde üretim yapabiliyoruz. Bu bize şöyle tek yarar sağlıyor. Dünyada farklı pazarlarda kimileyin dengesizlikler olsa beraberce sayı geniş tek ülkeye hitap ettiğimiz için performansımızı ve ihracatımızı artırmamızı sağlıyor. Genel olarak baktığımız zaman ihracatta bizim ana iki ülkemiz veya kıtamız var. İhracatımızın yüzde 80’ini Amerika ve Avrupa’ya yapıyoruz. Dolayısıyla buralar ekonominin veya tarım ekosisteminin henüz oturmuş olduğu ülkeler. Geçen sene 16 1000 adetle rekor tek seviyeye ulaşmıştık. Daha önce hep 12-14 1000 seviyelerindeydi. Bunlardaki ana sebep dahi emisyon seviyesi en yüksek olan Faz V motorları ve yeni ürünler devreye alarak yerde pazarlarda büyümeye başladık. Doğru zamanda ürünleri devreye alarak yerde rüzgarı yakaladığımızı söyleyebilirim. Tarım her geçen gün önem kazanıyor. Önümüzdeki senelerde dahi ihracatta nema trendi görüyoruz.”
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Bursa 19. Uluslararası Tarım, Tohumculuk, Fidancılık ve Süt Endüstrisi Fuarı ile Bursa Uluslararası Hayvancılık ve Ekipmanları Fuarı (BURTARIM 2022) için kente gelen TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner, firmanın üretimi ve hedeflerine ilişkin ağırlıklı bulundu.
COVID-19 salgınının etkisiyle materyalizm tarımın öneminin arttığını tamlayan Özüner, yerde süreçte bazen ülkelerin tarımsal ürünlerin ihracat ve ithalatında tedbirler alarak “tarım milliyetçiliği” yaptığını söyledi.
Buna paralel olarak iki senedir materyalizm traktör, traktör ekipmanı, yetişkin döven gibi araçların hepsinde talep artışı yaşandığını, yerde durumun güçlü şekilde sürdüğünü müfit Özüner, şöyle sürme etti:
“Türkiye sektör açısından geçen sene sayı iyi tek devre geçirdi. Ülkemizde yerde yılın ilk 8 ayında bile geçen senenin tıpkısı dönemine paralel tek pazar gerçekleşti. Yaklaşık 38-39 1000 adetlik tek pazar gerçekleşti. Dünya pazarına bile baktığımız zaman yine iki senedir toplam senelik traktör üretimi 1,8-1,9 milyonlara artık. Bundan önceki 10 yılda yerde rakam 1,5-1,6 milyon adetlerdeydi. Yani aslında trend değişti ve yerde trend yerde şekilde sürme ediyor.”
“İhracatımızın yüzde 80’ini Amerika ve Avrupa’ya yapıyoruz”
Özüner, TürkTraktör’ün, Türkiye’nin traktör ihracatında en yetişkin oyunculardan akraba olduğuna dikkati çekti.
Firmanın verilerini nâkil Özüner, “Türkiye’nin ihracatının yaklaşık yüzde 90’ını yapıyoruz. İhracat rakamlarımızda bile ilk 8 ayda geçen seneye göre nema var. İç pazarda nitelik pazar büyüklükleri ve ihracatta bile büyümeyle ilk 8 ertesi muvaffakiyetli tek şekilde kapattık. İlk 8 ayda yüzde 13 büyüdük, 10 1000 900 tane traktör sattık.” dedi.
Özüner, henüz açıklamadıkları eylül verilerinin dahi 2021’in tıpkısı ayındaki rakamların üzerinde gerçekleştiği sınamak verdi.
TürkTraktör’ün 2022 hedeflerine değinen Özüner, “Geçen sene 16 1000 traktör satmıştık. 16 1000 500-18 1000 aralığında ama herhalde üst rakama yakın tek yerlerde ihracat pazarında büyümeyle yerde seneyi kapatacağız.” ifadesini kullandı.
Aykut Özüner, TürkTraktör olarak materyalizm şu anda traktör satmadıkları az ülkenin kaldığını anlatarak, şunları kaydetti:
“120’nin üzerinde ülkeye traktör ihracatımız var. Çok geniş tek portföyümüz var. Ana sebebi, sayı esnek ve farklı ürün kategorilerinde üretim yapabiliyoruz. Bu bize şöyle tek yarar sağlıyor. Dünyada farklı pazarlarda kimileyin dengesizlikler olsa beraberce sayı geniş tek ülkeye hitap ettiğimiz için performansımızı ve ihracatımızı artırmamızı sağlıyor. Genel olarak baktığımız zaman ihracatta bizim ana iki ülkemiz veya kıtamız var. İhracatımızın yüzde 80’ini Amerika ve Avrupa’ya yapıyoruz. Dolayısıyla buralar ekonominin veya tarım ekosisteminin henüz oturmuş olduğu ülkeler. Geçen sene 16 1000 adetle rekor tek seviyeye ulaşmıştık. Daha önce hep 12-14 1000 seviyelerindeydi. Bunlardaki ana sebep dahi emisyon seviyesi en yüksek olan Faz V motorları ve yeni ürünler devreye alarak yerde pazarlarda büyümeye başladık. Doğru zamanda ürünleri devreye alarak yerde rüzgarı yakaladığımızı söyleyebilirim. Tarım her geçen gün önem kazanıyor. Önümüzdeki senelerde dahi ihracatta nema trendi görüyoruz.”
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.