varilabi
Member
Türkiye’de internete erişim oranı yüzde 94,1’e yükseldi
Türkiye İstatistik Kurumunca (TÜİK) gerçekleştirilen “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2022″nin sonuçları açıklandı.
Araştırmaya göre, ülkede internet kullanım oranı 16-74 yaş grubundakilerde yüzde 85 oldu. Bu oran geçen yıl yüzde 82,6 olarak kayıtlara geçmişti.
Hanehalkı teknik teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre; 2022 yılında hanelerin yüzde 94,1’inin evden İnternete erişim imkanına sahip olduğu gözlendi. Bu oran, geçen yıl yüzde 92,0 olarak gerçekleşti.
İnternet erişim imkanı olan hane oranı İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması (İBBS) 1. Düzeye göre, en yüksek olan bölgeler sırasıyla, yüzde 98,7 ile TR1 İstanbul (İstanbul), yüzde 98,3 ile TR5 Batı Anadolu (Ankara, Konya, Karaman) ve yüzde 94,4 ile TR3 Ege (İzmir, Aydın, Denizli, Muğla, Manisa, Afyonkarahisar, Kütahya, Uşak) olarak gerçekleşti.
İnternet kullanan bireylerin oranı yüzde 85,0 oldu
İnternet kullanım oranı, 16-74 yaş grubundaki bireylerde 2021 yılında yüzde 82,6 iken 2022 yılında yüzde 85,0 oldu. Erkeklerin İnternet kullanım oranının 2022 yılında yüzde 89,1, kadınların ise yüzde 80,9 olduğu görüldü.
İnterneti sistemli kullanan bireylerin oranı yüzde 82,7 oldu
Bireylerin yüzde 82,7’sinin, 2022 yılının ilk 3 ayını kapsayan dönemde İnterneti sistemli olarak kullandığı görüldü. Düzenli olarak İnternet kullanan erkeklerin oranı yüzde 86,9, kadınların ise yüzde 78,6 oldu.
E-mevki hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yüzde 68,7 olarak gerçekleşti
Son 12 ağrı içinde özel amaçla resmi makamların web sitelerini ve uygulamalarını kullanan ve İnternet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı yüzde 68,7 oldu. E-mevki hizmetlerini kullanım amaçları arasında, yüzde 64,4 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırayı öncü. Bunu, yüzde 48,5 ile kamu kurumlarından veya kamu hizmetlerinden tek randevu alıntı veya rezervasyon yaptırma ve yüzde 44,1 ile kamu kuruluşlarına ilgili web sitelerinden malûmat kazanma takip etti.
İnternet üzerinden ilişki oranı yüzde 46,2 oldu
Son 12 ayda İnternet kullanan bireylerin İnternet üzerinden özel kullanım için mal veya hizmet satın alıntı ya bile sipariş verme (açınık-ticaret) oranı, 2021 yılında yüzde 44,3 iken 2022 yılında yüzde 46,2 oldu. Cinsiyete göre İnternet üzerinden mal veya hizmet satın alıntı ya bile sipariş verme oranı erkeklerde yüzde 49,7 iken kadınlarda yüzde 42,7 oldu. Bu oran, tek önceki yıl sırası ile yüzde 48,3 ve yüzde 40,3 olarak gerçekleşti.
Bu oran, en son mal veya hizmet satın alıntı ya bile sipariş verme zamanlarına göre incelendiğinde; bireylerin yüzde 33,6’sının son 3 ağrı içinde (2022 yılı ilk 3 ertesi) mal veya hizmet satın aldığı ya bile sipariş verdiği görüldü. Bu oran, geçen yılın son 3 ertesi içinde (2021 yılı ilk 3 ertesi) yüzde 32,4 oldu.
İnternetten en fazla yüzde 71,3 ile giyim, pabuç ve kösele satın makbuz
İnternet üzerinden 2022 yılının ilk 3 ertesi içerisinde mal veya hizmet satın saha ya bile sipariş veren bireylerin en fazla satın aldığı mal, yüzde 71,3 ile giyim, pabuç ve kösele oldu. Bunu, yüzde 50,2 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar, yüzde 41,9 ile gıda ürünleri, yüzde 28,7 ile temizlik ürünleri, kişisel ihtimam malzemeleri ve yüzde 27,4 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri takip etti.
İnternet üzerinden en fazla satın kırılan mal türleri cinsiyete göre incelendiğinde; erkeklerin yüzde 64,7 ile giyim, pabuç ve kösele, yüzde 51,1 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar ve yüzde 40,9 ile gıda ürünleri; kadınların ise yüzde 78,4 ile giyim, pabuç ve kösele, yüzde 49,2 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar ve yüzde 43,0 ile gıda ürünleri satın aldığı görüldü.
En fazla satın kırılan veya sürdürümcü olunan sayısal içerik yüzde 26,4 ile film veya sıra izleme hizmeti oldu
İnternet üzerinden 2022 yılının ilk 3 ertesi içerisinde mal veya hizmet satın saha ya bile sipariş veren bireylerin en fazla satın aldığı veya sürdürümcü olduğu sayısal içerik, yüzde 26,4 ile film veya sıra izleme hizmeti veya indirme oldu. Bunu, yüzde 23,2 ile müzik dinleme hizmeti veya müzik indirme ve yüzde 15,1 ile yazılımları indirme (sürüm yükseltmeleri karışma) takip etti.
Bu bireylerin en fazla satın aldığı çevrimiçi hizmetler ise, yüzde 21,0 ile web sitesi veya uygulama üzerinden ulaşım hizmeti (otobüs, tren, uçak ve gemi bileti) satın alımı, yüzde 14,9 ile kültürel etkinliklere (sinema, tiyatro, konser, fuar vb.) konser alıntı ve yüzde 13,4 ile İnternet veya mobil telefon ilişki aboneliği oldu.
İnternet üzerinden öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı yüzde 15,9 oldu
İnternet üzerinden son 3 ağrı içinde terbiye, mesleki veya özel amaçlar için öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı, 2021 yılında yüzde 17,1 iken 2022 yılında yüzde 15,9 oldu. Bu oranın 2022 yılında erkekler için yüzde 15,6, kadınlar için ise yüzde 16,3 olduğu görüldü.
Bireylerin yüzde 82,0’ı WhatsApp kullandı
Bireylerin en fazla kullandıkları sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları yüzde 82,0 ile WhatsApp, yüzde 67,2 ile YouTube ve yüzde 57,6 ile Instagram oldu. En fazla kullanılan sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları cinsiyete göre incelendiğinde; erkeklerin en fazla yüzde 85,9 ile WhatsApp, yüzde 70,8 ile YouTube ve yüzde 61,5 ile Facebook uygulamalarını, kadınların ise yüzde 78,1 ile WhatsApp, yüzde 63,7 ile YouTube ve yüzde 55,9 ile Instagram uygulamalarını kullandığı gözlendi.
(Grafik: Haberler / Şeyma Özkaynak)
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Türkiye İstatistik Kurumunca (TÜİK) gerçekleştirilen “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2022″nin sonuçları açıklandı.
Araştırmaya göre, ülkede internet kullanım oranı 16-74 yaş grubundakilerde yüzde 85 oldu. Bu oran geçen yıl yüzde 82,6 olarak kayıtlara geçmişti.
Hanehalkı teknik teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre; 2022 yılında hanelerin yüzde 94,1’inin evden İnternete erişim imkanına sahip olduğu gözlendi. Bu oran, geçen yıl yüzde 92,0 olarak gerçekleşti.
İnternet erişim imkanı olan hane oranı İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması (İBBS) 1. Düzeye göre, en yüksek olan bölgeler sırasıyla, yüzde 98,7 ile TR1 İstanbul (İstanbul), yüzde 98,3 ile TR5 Batı Anadolu (Ankara, Konya, Karaman) ve yüzde 94,4 ile TR3 Ege (İzmir, Aydın, Denizli, Muğla, Manisa, Afyonkarahisar, Kütahya, Uşak) olarak gerçekleşti.
İnternet kullanan bireylerin oranı yüzde 85,0 oldu
İnternet kullanım oranı, 16-74 yaş grubundaki bireylerde 2021 yılında yüzde 82,6 iken 2022 yılında yüzde 85,0 oldu. Erkeklerin İnternet kullanım oranının 2022 yılında yüzde 89,1, kadınların ise yüzde 80,9 olduğu görüldü.
İnterneti sistemli kullanan bireylerin oranı yüzde 82,7 oldu
Bireylerin yüzde 82,7’sinin, 2022 yılının ilk 3 ayını kapsayan dönemde İnterneti sistemli olarak kullandığı görüldü. Düzenli olarak İnternet kullanan erkeklerin oranı yüzde 86,9, kadınların ise yüzde 78,6 oldu.
E-mevki hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yüzde 68,7 olarak gerçekleşti
Son 12 ağrı içinde özel amaçla resmi makamların web sitelerini ve uygulamalarını kullanan ve İnternet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı yüzde 68,7 oldu. E-mevki hizmetlerini kullanım amaçları arasında, yüzde 64,4 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırayı öncü. Bunu, yüzde 48,5 ile kamu kurumlarından veya kamu hizmetlerinden tek randevu alıntı veya rezervasyon yaptırma ve yüzde 44,1 ile kamu kuruluşlarına ilgili web sitelerinden malûmat kazanma takip etti.
İnternet üzerinden ilişki oranı yüzde 46,2 oldu
Son 12 ayda İnternet kullanan bireylerin İnternet üzerinden özel kullanım için mal veya hizmet satın alıntı ya bile sipariş verme (açınık-ticaret) oranı, 2021 yılında yüzde 44,3 iken 2022 yılında yüzde 46,2 oldu. Cinsiyete göre İnternet üzerinden mal veya hizmet satın alıntı ya bile sipariş verme oranı erkeklerde yüzde 49,7 iken kadınlarda yüzde 42,7 oldu. Bu oran, tek önceki yıl sırası ile yüzde 48,3 ve yüzde 40,3 olarak gerçekleşti.
Bu oran, en son mal veya hizmet satın alıntı ya bile sipariş verme zamanlarına göre incelendiğinde; bireylerin yüzde 33,6’sının son 3 ağrı içinde (2022 yılı ilk 3 ertesi) mal veya hizmet satın aldığı ya bile sipariş verdiği görüldü. Bu oran, geçen yılın son 3 ertesi içinde (2021 yılı ilk 3 ertesi) yüzde 32,4 oldu.
İnternetten en fazla yüzde 71,3 ile giyim, pabuç ve kösele satın makbuz
İnternet üzerinden 2022 yılının ilk 3 ertesi içerisinde mal veya hizmet satın saha ya bile sipariş veren bireylerin en fazla satın aldığı mal, yüzde 71,3 ile giyim, pabuç ve kösele oldu. Bunu, yüzde 50,2 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar, yüzde 41,9 ile gıda ürünleri, yüzde 28,7 ile temizlik ürünleri, kişisel ihtimam malzemeleri ve yüzde 27,4 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri takip etti.
İnternet üzerinden en fazla satın kırılan mal türleri cinsiyete göre incelendiğinde; erkeklerin yüzde 64,7 ile giyim, pabuç ve kösele, yüzde 51,1 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar ve yüzde 40,9 ile gıda ürünleri; kadınların ise yüzde 78,4 ile giyim, pabuç ve kösele, yüzde 49,2 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar ve yüzde 43,0 ile gıda ürünleri satın aldığı görüldü.
En fazla satın kırılan veya sürdürümcü olunan sayısal içerik yüzde 26,4 ile film veya sıra izleme hizmeti oldu
İnternet üzerinden 2022 yılının ilk 3 ertesi içerisinde mal veya hizmet satın saha ya bile sipariş veren bireylerin en fazla satın aldığı veya sürdürümcü olduğu sayısal içerik, yüzde 26,4 ile film veya sıra izleme hizmeti veya indirme oldu. Bunu, yüzde 23,2 ile müzik dinleme hizmeti veya müzik indirme ve yüzde 15,1 ile yazılımları indirme (sürüm yükseltmeleri karışma) takip etti.
Bu bireylerin en fazla satın aldığı çevrimiçi hizmetler ise, yüzde 21,0 ile web sitesi veya uygulama üzerinden ulaşım hizmeti (otobüs, tren, uçak ve gemi bileti) satın alımı, yüzde 14,9 ile kültürel etkinliklere (sinema, tiyatro, konser, fuar vb.) konser alıntı ve yüzde 13,4 ile İnternet veya mobil telefon ilişki aboneliği oldu.
İnternet üzerinden öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı yüzde 15,9 oldu
İnternet üzerinden son 3 ağrı içinde terbiye, mesleki veya özel amaçlar için öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı, 2021 yılında yüzde 17,1 iken 2022 yılında yüzde 15,9 oldu. Bu oranın 2022 yılında erkekler için yüzde 15,6, kadınlar için ise yüzde 16,3 olduğu görüldü.
Bireylerin yüzde 82,0’ı WhatsApp kullandı
Bireylerin en fazla kullandıkları sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları yüzde 82,0 ile WhatsApp, yüzde 67,2 ile YouTube ve yüzde 57,6 ile Instagram oldu. En fazla kullanılan sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları cinsiyete göre incelendiğinde; erkeklerin en fazla yüzde 85,9 ile WhatsApp, yüzde 70,8 ile YouTube ve yüzde 61,5 ile Facebook uygulamalarını, kadınların ise yüzde 78,1 ile WhatsApp, yüzde 63,7 ile YouTube ve yüzde 55,9 ile Instagram uygulamalarını kullandığı gözlendi.
(Grafik: Haberler / Şeyma Özkaynak)
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.