varilabi
Member
THY’den 737 milyon dolarlık net kar
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, şirketin 2022 yılı 6 aylık göstergelerine ilişkin yaptığı değerlendirmede, son 10 yılda karşılaştıkları krizlerde attıkları hızlı adımların ve tetik yönetim anlayışlarının sadece rakamlarla açıklanmaması gerektiğini söyledi.
Dünyanın 4 tek yanında hava yolu şirketleri ve havalimanlarının krizden mezuniyet tedbiri olarak çalışanlarıyla yolları ayırmayı tercih ederken kendilerinin çalışanlarla beraberce yürümekten vazgeçmediğini dile getiren Bolat, salgın tedbirleri nedeniyle küresel anlamda benzinli sayısının hava yolu şirketlerinde ortalama yüzde 10, yer hizmetlerinde ise yüzde 29 azaldığını aktardı.
Bolat, söz konusu dönemde THY için yerde oranın yüzde 1’in altında kaldığını kaydederek, yerde ayrılıkların temel nedeninin dahi emeklilik ve çalışanların kendi tercihi olduğunu belirtti.
“Grevler operasyonlarımızı olumsuz etkiliyor”
Salgın kısıtlamalarının tam anlamıyla sona ermediğini ve yeni tek krizin henüz olduğunu nâkil Bolat, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Biraz önce bahsettiğim işten çıkarmalar ve grevler nedeniyle başdu Avrupa olmak üzere havalimanlarında nitelikli personel bulunamıyor. Oralarda sonu gelmeyen boarding kuyruklarıyla, devasa tren yığınlarıyla karşılaşıyoruz. Yolcularımız uçağa zamanında gelemediği gibi havalimanları bile uçaklarımızın hızına yetişemiyor, zamanında kalkış oranlarımız düşüyor. Bu hâl operasyonlarımızı olumsuz etkiliyor. Avrupa’dan zamanında hareket edemediğimiz için yurt içinde dahi gecikmeler yaşıyoruz.”
“Aynı anda gökyüzünde olan THY uçağı sayısı hiç görülmediği kadar fazla”
Ahmet Bolat, THY’nin 2020 ve 2021’dahi network taşıyıcıları arasında Avrupa’bile en sayı uçuş gerçekleştiren ve en sayı kapasite sunan hava yolu olduğuna değinerek, “8 Ağustos itibarıyla 2022 yılında ortalama 1.206 günlük uçuş sayısıyla network taşıyıcıları arasında 1. sırada yer alıyoruz. Avrupa’daki aksaklıklar sebebiyle iptaller yaşıyoruz evet ama ortaklığımızın uçuş iptal oranları Avrupa ortalamasının oldukça altında” niteleyerek konuştu.
COVID-19 sonrası yolcu talebinde bekledikleri artışın gerçekleştiğini dile getiren Bolat, “Hem nitelikli ekiplerimiz hem dahi her gün büyüyen modern uçak filomuzla yerde talebi en yüksek verimlilikle yönetiyoruz. Filomuza yeni katılan uçaklarımız var, onları boyayacak vakti beraberce ayıramıyor her gelen uçağı en kısa sürede operasyona karışma ediyoruz” sözlerini kullandı.
Bolat, filolarındaki modernleşme ve gençleşme sayesinde 2019’a kıyasla henüz rengi teknik sorunla karşılaştıklarını kaydederek, tıpkısı anda gökyüzünde olan THY uçaklarının sayısının tarihte hiç görülmediği kadar fazla olduğunu vurguladı.
Kademeli olarak artırdıkları uluslararası yolcu kapasitelerinin haziran itibarıyla 2019 verilerinin yüzde 22 üzerine çıktığını nâkil Bolat, “İkinci çeyreğin tamamında ise küresel ölçekte 2019’un tıpkısı dönemine göre uluslararası kapasitesini en sayı zait network taşıyıcısı olduk” şeklinde konuştu.
“Dünyada en sayı uluslararası koltuk kapasite sunan üçüncü hava yoluyuz”
THY Yönetim Kurulu Başkanı Bolat, şu zihin materyalizm en sayı uluslararası koltuk kapasitesi sunan üçüncü hava yolu olduklarını belirterek, Avrupalı hava yollarının 2019 kapasitesinin yüzde 81’ine, global hava yollarının ise yalnız yüzde 65’ine ulaştığı yerde dönemde yetişkin tek fark ortaya koyduklarını söyledi.
Bolat, “Pandemide şayet uçuş ekibinden vazgeçen hava yolu şirketlerinden olsaydık zaman yerde kapasiteyi ortaya koyamazdık. Ekiplerimizin dinamizmi ve misafirperverliği dahi bizim için sayı kıymetli” niteleyerek konuştu.
Enerji ve jet yakıtı fiyatlarının arttığı yerde dönemde renksiz giderlerinin yüzde 51 yükseliş gösterdiğini nâkil Bolat, “Toplam giderlerimiz tıpkısı dönemde yüzde 13 civarında artım gösterdi. Maliyetlerimiz üzerinde ciddi tazyik oluşturan yerde gider baskısını, riskten korunma gayeli yaptığımız finansal işlemler ve zengin network yapımızın getirdiği gelirle kaldırılmış etmeye çalıştık” değerlendirmesinde bulundu.
Bolat, Türkiye’nin hem gönüllerde hem dahi marka araştırmalarında en kıymetli şirketi unvanı taşıdıklarının farkında olduklarını kaydederek, yerde tasalandıran rollerin kendilerine önemli sorumluluklar yüklediğini, Türk bayrağını gururla taşırken, ülkeye en iyisini kazandırmak istediklerini anlattı.
“Stopover” ve “Touristanbul” projelerine değinen Bolat, “Ülkemize transit uçuşu için gelen yabancı yolculara ‘gel kısa süre dahi olsa İstanbul’u yaşa’ diyoruz. Hiçbir ek ücret istemiyoruz bunun için. Bir gece otelde konaklattığımız bile oluyor. Yeter ki tek görsün, görsün ki sonra henüz uzun zaman ayırması gerektiğini görsün” sözlerini kullandı.
“THY, yurt içi pazar payını yılın ilk yarısında yüzde 64’açınık yükseltti”
Ahmet Bolat, kalan kapasiteyle beraberce ikinci çeyrekte toplam yolcu talebinin 2019’un tıpkısı döneminin yüzde 12 üzerinde gerçekleştiğini, toldı oranlarının 2019 seviyelerini yakaladığını söyledi.
Bolat, “Uluslararası vasıtasız yolcu sayımız Ocak-Haziran 2022 döneminde 2019’a göre yüzde 8,3 artarak toplam uluslararası yolcu değişiminden 11,9 puan yüksek gerçekleşmiştir” niteleyerek konuştu.
Haziranda 2019’a göre uluslararası vasıtasız yolcu artışının yüzde 39, temmuzda yüzde 44 olduğunu kaydeden Bolat, THY’nin yurt içi pazar payının 2022’nin ilk 6 ayında 2019’a göre 3,3 puan, 2021’açınık göre ise 10 puan artarak yüzde 64’açınık yükseldiğini aktardı.
“İkinci çeyrekte 4,5 milyar dolarlık toplam gelir”
THY Yönetim Kurulu Başkanı Bolat, kargo faaliyetlerinin dahi desteğiyle ikinci çeyrekte toplam gelirin 2019’un tıpkısı dönemine göre yüzde 43 artarak 4,5 milyar abd seviyesinde gerçekleştiğini belirterek, şu ağırlıklı bulundu:
“Tüm dünyayı ektisi altına saha yüksek enflasyon seviyeleri, operasyon yaptığımız her istasyonda ciddi maliyet artışlarına sebep oldu. Bu sayede yükselen renksiz maliyetlerine rağmen yılın ilk 6 ayında 737 milyon abd net kar elde ettik. Ortaklığın nakit üretme potansiyelini gösteren FAVKÖK (faiz, vergi, sönüm ve kira öncesi kar) değeri ilk yarıda 1,8 milyar abd, FAVKÖK marjı ise yüzde 24 seviyesinde gerçekleşti.”
Bu yılın özellikle ikinci çeyreğinde beklentilere paralel olarak yolcu operasyonlarında toparlanmanın gerçekleştiğini nâkil Bolat, “Yılın ilk yarısında, ortaklığımızın yolcu gelirleri 2019’un tıpkısı dönemine göre yüzde 8 artarak yaklaşık 5,4 milyar dolara ulaşırken, kargo gelirleri ise 2,5 katına çıkarak 2 milyar abd seviyesini aştı” şeklinde konuştu.
“2022 genelinde THY’dahi 2 1000 600 yeni personel istihdamı hedefliyoruz”
Ahmet Bolat, salgın döneminde korudukları canlı ekipleri sayesinde operasyonel göstergelerde olduğu gibi finansal metriklerde dahi rakiplerinden ayrışmaya sürme ettiklerini bildirdi.
Özellikle Avrupa havalimanlarında yaşanan aksaklıklara rağmen kalan yolcu talebini başarıyla karşılamaları neticesinde salgın öncesi gelir seviyesini ve karlılığını önemli ölçüde aşarak Avrupalı emsallerinin önüne geçtiklerini vurgulayan Bolat, şu açıklamalarda bulundu:
“Temmuz ertesi trafik sonuçlarımıza göre sunma edilen kapasitemizi 2019’un yüzde 18,5 üzerine çıkardık. Yolcu talebinin yaklaşık yüzde 23 arttığı yerde ayda, yolcu sayımız ve toldı oranımız pandemi öncesi seviyelerini geçti. Ülkemizin turizmine katkıyı maksat edinerek yaptığımız çalışmalarımız neticesinde Türkiye’ye gelen vasıtasız yolcu sayımız kayda üstün tek şekilde yükselerek 2019’un yüzde 44 üzerine artık. Alacağımız yeni kararlarla önümüzdeki dönemde dahi yatırımcılarımızı başarılarımıza ortak etmeye sürme edeceğiz.”
Bolat, yerde yıl özellikle THY ve Turkish Technic’in insan kaynağını büyüteceklerini kaydederek, “THY’ye ilk 6 ayda 963 yeni emek arkadaşımız katıldı. Yıl sonuna kadar yerde sayıyı 2 1000 600’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Uçak ihtimam onarım tarafında bile nitelik tek gelişim mevcut, ilk yarıda orada 498 emek arkadaşımız bizimle çalışmaya başladı, ikinci yarıda yerde rakamı 1.000’in üzerine taşıyacağız” açıklamasını yaptı.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, şirketin 2022 yılı 6 aylık göstergelerine ilişkin yaptığı değerlendirmede, son 10 yılda karşılaştıkları krizlerde attıkları hızlı adımların ve tetik yönetim anlayışlarının sadece rakamlarla açıklanmaması gerektiğini söyledi.
Dünyanın 4 tek yanında hava yolu şirketleri ve havalimanlarının krizden mezuniyet tedbiri olarak çalışanlarıyla yolları ayırmayı tercih ederken kendilerinin çalışanlarla beraberce yürümekten vazgeçmediğini dile getiren Bolat, salgın tedbirleri nedeniyle küresel anlamda benzinli sayısının hava yolu şirketlerinde ortalama yüzde 10, yer hizmetlerinde ise yüzde 29 azaldığını aktardı.
Bolat, söz konusu dönemde THY için yerde oranın yüzde 1’in altında kaldığını kaydederek, yerde ayrılıkların temel nedeninin dahi emeklilik ve çalışanların kendi tercihi olduğunu belirtti.
“Grevler operasyonlarımızı olumsuz etkiliyor”
Salgın kısıtlamalarının tam anlamıyla sona ermediğini ve yeni tek krizin henüz olduğunu nâkil Bolat, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Biraz önce bahsettiğim işten çıkarmalar ve grevler nedeniyle başdu Avrupa olmak üzere havalimanlarında nitelikli personel bulunamıyor. Oralarda sonu gelmeyen boarding kuyruklarıyla, devasa tren yığınlarıyla karşılaşıyoruz. Yolcularımız uçağa zamanında gelemediği gibi havalimanları bile uçaklarımızın hızına yetişemiyor, zamanında kalkış oranlarımız düşüyor. Bu hâl operasyonlarımızı olumsuz etkiliyor. Avrupa’dan zamanında hareket edemediğimiz için yurt içinde dahi gecikmeler yaşıyoruz.”
“Aynı anda gökyüzünde olan THY uçağı sayısı hiç görülmediği kadar fazla”
Ahmet Bolat, THY’nin 2020 ve 2021’dahi network taşıyıcıları arasında Avrupa’bile en sayı uçuş gerçekleştiren ve en sayı kapasite sunan hava yolu olduğuna değinerek, “8 Ağustos itibarıyla 2022 yılında ortalama 1.206 günlük uçuş sayısıyla network taşıyıcıları arasında 1. sırada yer alıyoruz. Avrupa’daki aksaklıklar sebebiyle iptaller yaşıyoruz evet ama ortaklığımızın uçuş iptal oranları Avrupa ortalamasının oldukça altında” niteleyerek konuştu.
COVID-19 sonrası yolcu talebinde bekledikleri artışın gerçekleştiğini dile getiren Bolat, “Hem nitelikli ekiplerimiz hem dahi her gün büyüyen modern uçak filomuzla yerde talebi en yüksek verimlilikle yönetiyoruz. Filomuza yeni katılan uçaklarımız var, onları boyayacak vakti beraberce ayıramıyor her gelen uçağı en kısa sürede operasyona karışma ediyoruz” sözlerini kullandı.
Bolat, filolarındaki modernleşme ve gençleşme sayesinde 2019’a kıyasla henüz rengi teknik sorunla karşılaştıklarını kaydederek, tıpkısı anda gökyüzünde olan THY uçaklarının sayısının tarihte hiç görülmediği kadar fazla olduğunu vurguladı.
Kademeli olarak artırdıkları uluslararası yolcu kapasitelerinin haziran itibarıyla 2019 verilerinin yüzde 22 üzerine çıktığını nâkil Bolat, “İkinci çeyreğin tamamında ise küresel ölçekte 2019’un tıpkısı dönemine göre uluslararası kapasitesini en sayı zait network taşıyıcısı olduk” şeklinde konuştu.
“Dünyada en sayı uluslararası koltuk kapasite sunan üçüncü hava yoluyuz”
THY Yönetim Kurulu Başkanı Bolat, şu zihin materyalizm en sayı uluslararası koltuk kapasitesi sunan üçüncü hava yolu olduklarını belirterek, Avrupalı hava yollarının 2019 kapasitesinin yüzde 81’ine, global hava yollarının ise yalnız yüzde 65’ine ulaştığı yerde dönemde yetişkin tek fark ortaya koyduklarını söyledi.
Bolat, “Pandemide şayet uçuş ekibinden vazgeçen hava yolu şirketlerinden olsaydık zaman yerde kapasiteyi ortaya koyamazdık. Ekiplerimizin dinamizmi ve misafirperverliği dahi bizim için sayı kıymetli” niteleyerek konuştu.
Enerji ve jet yakıtı fiyatlarının arttığı yerde dönemde renksiz giderlerinin yüzde 51 yükseliş gösterdiğini nâkil Bolat, “Toplam giderlerimiz tıpkısı dönemde yüzde 13 civarında artım gösterdi. Maliyetlerimiz üzerinde ciddi tazyik oluşturan yerde gider baskısını, riskten korunma gayeli yaptığımız finansal işlemler ve zengin network yapımızın getirdiği gelirle kaldırılmış etmeye çalıştık” değerlendirmesinde bulundu.
Bolat, Türkiye’nin hem gönüllerde hem dahi marka araştırmalarında en kıymetli şirketi unvanı taşıdıklarının farkında olduklarını kaydederek, yerde tasalandıran rollerin kendilerine önemli sorumluluklar yüklediğini, Türk bayrağını gururla taşırken, ülkeye en iyisini kazandırmak istediklerini anlattı.
“Stopover” ve “Touristanbul” projelerine değinen Bolat, “Ülkemize transit uçuşu için gelen yabancı yolculara ‘gel kısa süre dahi olsa İstanbul’u yaşa’ diyoruz. Hiçbir ek ücret istemiyoruz bunun için. Bir gece otelde konaklattığımız bile oluyor. Yeter ki tek görsün, görsün ki sonra henüz uzun zaman ayırması gerektiğini görsün” sözlerini kullandı.
“THY, yurt içi pazar payını yılın ilk yarısında yüzde 64’açınık yükseltti”
Ahmet Bolat, kalan kapasiteyle beraberce ikinci çeyrekte toplam yolcu talebinin 2019’un tıpkısı döneminin yüzde 12 üzerinde gerçekleştiğini, toldı oranlarının 2019 seviyelerini yakaladığını söyledi.
Bolat, “Uluslararası vasıtasız yolcu sayımız Ocak-Haziran 2022 döneminde 2019’a göre yüzde 8,3 artarak toplam uluslararası yolcu değişiminden 11,9 puan yüksek gerçekleşmiştir” niteleyerek konuştu.
Haziranda 2019’a göre uluslararası vasıtasız yolcu artışının yüzde 39, temmuzda yüzde 44 olduğunu kaydeden Bolat, THY’nin yurt içi pazar payının 2022’nin ilk 6 ayında 2019’a göre 3,3 puan, 2021’açınık göre ise 10 puan artarak yüzde 64’açınık yükseldiğini aktardı.
“İkinci çeyrekte 4,5 milyar dolarlık toplam gelir”
THY Yönetim Kurulu Başkanı Bolat, kargo faaliyetlerinin dahi desteğiyle ikinci çeyrekte toplam gelirin 2019’un tıpkısı dönemine göre yüzde 43 artarak 4,5 milyar abd seviyesinde gerçekleştiğini belirterek, şu ağırlıklı bulundu:
“Tüm dünyayı ektisi altına saha yüksek enflasyon seviyeleri, operasyon yaptığımız her istasyonda ciddi maliyet artışlarına sebep oldu. Bu sayede yükselen renksiz maliyetlerine rağmen yılın ilk 6 ayında 737 milyon abd net kar elde ettik. Ortaklığın nakit üretme potansiyelini gösteren FAVKÖK (faiz, vergi, sönüm ve kira öncesi kar) değeri ilk yarıda 1,8 milyar abd, FAVKÖK marjı ise yüzde 24 seviyesinde gerçekleşti.”
Bu yılın özellikle ikinci çeyreğinde beklentilere paralel olarak yolcu operasyonlarında toparlanmanın gerçekleştiğini nâkil Bolat, “Yılın ilk yarısında, ortaklığımızın yolcu gelirleri 2019’un tıpkısı dönemine göre yüzde 8 artarak yaklaşık 5,4 milyar dolara ulaşırken, kargo gelirleri ise 2,5 katına çıkarak 2 milyar abd seviyesini aştı” şeklinde konuştu.
“2022 genelinde THY’dahi 2 1000 600 yeni personel istihdamı hedefliyoruz”
Ahmet Bolat, salgın döneminde korudukları canlı ekipleri sayesinde operasyonel göstergelerde olduğu gibi finansal metriklerde dahi rakiplerinden ayrışmaya sürme ettiklerini bildirdi.
Özellikle Avrupa havalimanlarında yaşanan aksaklıklara rağmen kalan yolcu talebini başarıyla karşılamaları neticesinde salgın öncesi gelir seviyesini ve karlılığını önemli ölçüde aşarak Avrupalı emsallerinin önüne geçtiklerini vurgulayan Bolat, şu açıklamalarda bulundu:
“Temmuz ertesi trafik sonuçlarımıza göre sunma edilen kapasitemizi 2019’un yüzde 18,5 üzerine çıkardık. Yolcu talebinin yaklaşık yüzde 23 arttığı yerde ayda, yolcu sayımız ve toldı oranımız pandemi öncesi seviyelerini geçti. Ülkemizin turizmine katkıyı maksat edinerek yaptığımız çalışmalarımız neticesinde Türkiye’ye gelen vasıtasız yolcu sayımız kayda üstün tek şekilde yükselerek 2019’un yüzde 44 üzerine artık. Alacağımız yeni kararlarla önümüzdeki dönemde dahi yatırımcılarımızı başarılarımıza ortak etmeye sürme edeceğiz.”
Bolat, yerde yıl özellikle THY ve Turkish Technic’in insan kaynağını büyüteceklerini kaydederek, “THY’ye ilk 6 ayda 963 yeni emek arkadaşımız katıldı. Yıl sonuna kadar yerde sayıyı 2 1000 600’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Uçak ihtimam onarım tarafında bile nitelik tek gelişim mevcut, ilk yarıda orada 498 emek arkadaşımız bizimle çalışmaya başladı, ikinci yarıda yerde rakamı 1.000’in üzerine taşıyacağız” açıklamasını yaptı.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.