Seçim öncesi dezenformasyonla gayret atılımı: İtalya toplumsal medya devleriyle masaya oturdu

Emekli

New member
Seçim öncesi dezenformasyonla gayret atılımı: İtalya toplumsal medya devleriyle masaya oturduİtalyan basınında yer alan haberlere göre Meta, dezenformasyonla uğraş için İçişleri Bakanlığı ile iş birliği yapacak.

İtalyan vatandaşları genel seçimlerde oy kullanmak için 25 Eylül’de sandık başına gidecek. Kovid-19 pandemisi süreci ve Ukrayna’daki savaş, seçmenlerin sandığa gitme konusundaki kararsızlığını artırdı.

Stratejik Diyalog Enstitüsü araştırmalarına bakılırsa, İtalya’da siyasi partilere olan inanç, çok düşük düzeylere geriledi. Son çalışmalar vatandaşların yüzde 35 ila 44’ünün oy kullanmayacağını yahut hala kararsız olduğunu gösteriyor.

Öte yandan toplumsal ağlarda dolaşan palavra haber ve yanlış bilgiler, hem siyasetçileri birebir vakitte kamuoyunu rahatsız etmeye devam ediyor.

Sky Italia bünyesindeki Sky TG24’te yer alan bir haberde, 1 Eylül’de Twitter ile bir mutabakata varan hükümet yetkililerinin, bünyesinde Facebook, Instagram ve WhatsApp’ı barındıran Meta şirketiyle de masaya oturduğu açıklandı.

Taraflar, 25 Eylül’de yapılacak seçimler öncesi dezenformasyonla uğraş için, iş birliği yapma sonucu aldı. Meta, bu iş birliği kapsamında haberlerin doğruluğunu teyit etmek için İtalya İçişleri Bakanlığı ile çalışacak. bu biçimdelikle kurumsal kaynaklardan gelen doğrulanmış ve sağlam ayrıntıların, toplumsal medyada yayılması teşvik edilecek.

Meta, oy kullanacak yaşta olan vatandaşlar için Facebook’ta seçim hatırlatıcıları yayınlayacak. Kullanıcılar, bakanlığın web sitesine yönlendirilerek, doğrulanmış, sağlam ve eksiksiz bilgi edinmeleri sağlanacak.

Instagram’da öyküler, Twitter’da ise etiket çalışmalarıyla hakikat bilgi akışı sağlanmaya çalışılacak.