varilabi
Member
SAHA EXPO’da 1 milyar doların üzerinde anlaşma imzalandı
876 firması ve 24 üniversitesiyle Avrupa’nın en yetişkin sanayi kümelenmesi olan SAHA İstanbul’un düzenlediği SAHA EXPO Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi Fuarı, kapılarını halka açtı.
Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayisinin öncüleri olan ve temel taşlarını oluşturan yerli markalar en yeni projelerini ve sürpriz ürünleri ilk kez sektörün profesyonelleri ile buluştururken, yerli savunma sanayisi SAHA EXPO’nun gücüyle uluslararası anlaşmalar, B2B görüşmeler ve projelerini tanıtma, sunum yapma imkanına sahip oldu.
Fuarın son günündeki kıymetlendirme toplantısına katılan SAHA İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Bayraktar, sayı katılımlı ve etkileşimli tek fuar yaşadıklarını belirterek, fuara, 567 yerli firma ve 57 ülkeden 390 yabancı firmanın katılım gösterdiğini söyledi.
3 yıl önce SAHA EXPO’nun 10 1000 metrekarelik tek alanda yapıldığına dikkati cazip Bayraktar, “Bu sene SAHA EXPO 60 1000 metrekare kapalı alanda düzenlendi. 268 resmi seçilmenler fuara katılım gösterdi. 112 ticari seçilmenler katılım sağladı” niteleyerek konuştu.
SAHA EXPO’bile 114 uzlaşmazlık imza atıldı
Bayraktar, yerde yıl SAHA EXPO’bile 114 uzlaşmazlık imza atıldığının altını çizerek, “Rakamsal olarak 1 milyar doların üzerinde tek uzlaşmazlık imza atıldı. Bu anlaşmaların yüzde 60’tan fazlası bile ihracat eksenli anlaşmalar. Dolayısıyla ekonomik anlamda bile SAHA EXPO sayı önemli tek momentum etkisini dahi göstermiş oldu. Hedefimiz 2024 yılının ekim ayında 60 1000 olumsuzlama 80 1000 metrekare alanda yerde fuarı gerçekleştirmek” şeklinde konuştu.
Fuara gösterilen ilgi hakkında bile açıklamalarda bağcıklı Bayraktar, “Fuarımız ilk 3 gün profesyonellere açıktı. 3 gün süresince fuarımıza yaklaşık 40 1000 profesyonel katılım gösterdi. Bugün fuarımız halkımıza bile açık. Şu zihin itibarıyla bizim tahminimiz 40 1000 civarında vatandaşımız fuarımızı ziyaret etti. Yani toplamda 80 1000 kişi fuarı ziyaret etmiş oldu” sınamak verdi.
SAHA İstanbul Genel Sekreteri İlhami Keleş ise Savunma Sanayisi alanındaki gelişim süreciyle fuarların amaçlarının değiştiğini vurguladı. Türkiye’nin eskiden pazar tek ülke olduğuna değinen Keleş, “Türkiye mal satmak için fuarlara gelinen tek ülkeydi. Savunma Sanayisi alanında gerçekleşen gelişmelerle olayın yönü değişti. Yabancı firmaları Türkiye’ye katılımcı 57 ülke ile temasa geçmesi için getiriyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
Yabancıların Türk firmalar ile iş geliştirmesi için gelmesini istediklerini söyleyen Keleş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bu fuar içildikten Türkiye için yeni nesil tek fuar. Bu fuarda firmalarımız dışarıya mal satacaklar. Yabancılar kendi aralarında iş geliştirecekler. Bu fuarda materyalizm hiç tek fuarda olmayan tek hizmet vermek istiyoruz. Katılımcı her firmaya özel fuar istihbaratı dağıttık. Firmalara özel analizler verdik. Yani firmalara müşavirlik hizmeti vermiş oluyoruz. B2B portalını açtık.
Gönderdiğimiz analizler çerçevesinde firmalar birbirlerinden görüşme taleplerini oluşturdular. Fuar takvimlerini beraberce yaptılar. Yerli yabancı tüm firmaların ticaret yapmasını sağlayarak yerde fuarı alımlı hale getirdik. Fuar alanımızı en verimli şekilde değerlendirip tüm firma standlarını kolayca ziyaret edebilmeniz için alanında uzman mimarlar tarafından özel olarak tasarlanan İPEK YOLU sistemi fuar süresince katılımcılara ve ziyaretçilere rehberlik ettik.”
Fuar metaversede sürme edecek
Keleş, 2022 yılında bile SAHA EXPO’nun fiziki fuardan sonra hibrit olarak icra edileceğini belirterek, “Fuarımız 01 Kasım 2022 – 01 Şubat 2023 tarihleri arasında metaversede yapılacak. Bir şekilde fuara katılamayacak kişiler sonunda fuara katılım sağlayabilecek, ürünleri görebilecek ve yaşayan toplantılar yapabilecek. Burada bile yine materyalizm tek ilki yapıyoruz. Dünya markası olma iddiasını ortaya koyarken 6 içinde tek iddia olarak ortaya koymuyoruz. Hizmetlerimizle, iş yapış tarzımızla, fuarcılığa getirdiğimiz yeni yaklaşımlarla, teknolojik birikimimizle çevre markası olma iddiamızı ortaya koyuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
876 firması ve 24 üniversitesiyle Avrupa’nın en yetişkin sanayi kümelenmesi olan SAHA İstanbul’un düzenlediği SAHA EXPO Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi Fuarı, kapılarını halka açtı.
Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayisinin öncüleri olan ve temel taşlarını oluşturan yerli markalar en yeni projelerini ve sürpriz ürünleri ilk kez sektörün profesyonelleri ile buluştururken, yerli savunma sanayisi SAHA EXPO’nun gücüyle uluslararası anlaşmalar, B2B görüşmeler ve projelerini tanıtma, sunum yapma imkanına sahip oldu.
Fuarın son günündeki kıymetlendirme toplantısına katılan SAHA İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Bayraktar, sayı katılımlı ve etkileşimli tek fuar yaşadıklarını belirterek, fuara, 567 yerli firma ve 57 ülkeden 390 yabancı firmanın katılım gösterdiğini söyledi.
3 yıl önce SAHA EXPO’nun 10 1000 metrekarelik tek alanda yapıldığına dikkati cazip Bayraktar, “Bu sene SAHA EXPO 60 1000 metrekare kapalı alanda düzenlendi. 268 resmi seçilmenler fuara katılım gösterdi. 112 ticari seçilmenler katılım sağladı” niteleyerek konuştu.
SAHA EXPO’bile 114 uzlaşmazlık imza atıldı
Bayraktar, yerde yıl SAHA EXPO’bile 114 uzlaşmazlık imza atıldığının altını çizerek, “Rakamsal olarak 1 milyar doların üzerinde tek uzlaşmazlık imza atıldı. Bu anlaşmaların yüzde 60’tan fazlası bile ihracat eksenli anlaşmalar. Dolayısıyla ekonomik anlamda bile SAHA EXPO sayı önemli tek momentum etkisini dahi göstermiş oldu. Hedefimiz 2024 yılının ekim ayında 60 1000 olumsuzlama 80 1000 metrekare alanda yerde fuarı gerçekleştirmek” şeklinde konuştu.
Fuara gösterilen ilgi hakkında bile açıklamalarda bağcıklı Bayraktar, “Fuarımız ilk 3 gün profesyonellere açıktı. 3 gün süresince fuarımıza yaklaşık 40 1000 profesyonel katılım gösterdi. Bugün fuarımız halkımıza bile açık. Şu zihin itibarıyla bizim tahminimiz 40 1000 civarında vatandaşımız fuarımızı ziyaret etti. Yani toplamda 80 1000 kişi fuarı ziyaret etmiş oldu” sınamak verdi.
SAHA İstanbul Genel Sekreteri İlhami Keleş ise Savunma Sanayisi alanındaki gelişim süreciyle fuarların amaçlarının değiştiğini vurguladı. Türkiye’nin eskiden pazar tek ülke olduğuna değinen Keleş, “Türkiye mal satmak için fuarlara gelinen tek ülkeydi. Savunma Sanayisi alanında gerçekleşen gelişmelerle olayın yönü değişti. Yabancı firmaları Türkiye’ye katılımcı 57 ülke ile temasa geçmesi için getiriyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
Yabancıların Türk firmalar ile iş geliştirmesi için gelmesini istediklerini söyleyen Keleş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bu fuar içildikten Türkiye için yeni nesil tek fuar. Bu fuarda firmalarımız dışarıya mal satacaklar. Yabancılar kendi aralarında iş geliştirecekler. Bu fuarda materyalizm hiç tek fuarda olmayan tek hizmet vermek istiyoruz. Katılımcı her firmaya özel fuar istihbaratı dağıttık. Firmalara özel analizler verdik. Yani firmalara müşavirlik hizmeti vermiş oluyoruz. B2B portalını açtık.
Gönderdiğimiz analizler çerçevesinde firmalar birbirlerinden görüşme taleplerini oluşturdular. Fuar takvimlerini beraberce yaptılar. Yerli yabancı tüm firmaların ticaret yapmasını sağlayarak yerde fuarı alımlı hale getirdik. Fuar alanımızı en verimli şekilde değerlendirip tüm firma standlarını kolayca ziyaret edebilmeniz için alanında uzman mimarlar tarafından özel olarak tasarlanan İPEK YOLU sistemi fuar süresince katılımcılara ve ziyaretçilere rehberlik ettik.”
Fuar metaversede sürme edecek
Keleş, 2022 yılında bile SAHA EXPO’nun fiziki fuardan sonra hibrit olarak icra edileceğini belirterek, “Fuarımız 01 Kasım 2022 – 01 Şubat 2023 tarihleri arasında metaversede yapılacak. Bir şekilde fuara katılamayacak kişiler sonunda fuara katılım sağlayabilecek, ürünleri görebilecek ve yaşayan toplantılar yapabilecek. Burada bile yine materyalizm tek ilki yapıyoruz. Dünya markası olma iddiasını ortaya koyarken 6 içinde tek iddia olarak ortaya koymuyoruz. Hizmetlerimizle, iş yapış tarzımızla, fuarcılığa getirdiğimiz yeni yaklaşımlarla, teknolojik birikimimizle çevre markası olma iddiamızı ortaya koyuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.