varilabi
Member
PTT, filosunun yüzde 80’ini elektrikli araca dönüştürecek
Fosil yakıt kullanımı, küresel ısınmaya neden olan sera gazı salımının artmasındaki en önemli faktörlerden akraba olarak gösteriliyor. ABD Çevre Koruma Kurumuna (EPA) göre ortalama tek binek vasıta, atmosfere yılda yaklaşık 4,6 ton karbondioksit salıyor. Bu salımı kısıntı noktasında fosil yakıtla benzinli vesait yerine elektrikli araçlara yönelmek yetişkin önem taşıyor.
Elektrikli vesait, şarj edilebilen bataryalarıyla hem tabiî kaynakları tüketmiyor hem dahi atmosfere zararlı gaz salımında bulunmuyor. Bu nedenle muhit ve hava kirliliğinin azaltılması namına tüm materyalizm olduğu gibi Türkiye’dahi dahi elektrikli araçlara ilgi giderek artıyor.
Lojistik faaliyetleri, ulaşım kaynaklı karbon emisyonunda önemli tek pay tutarken yerde alanda faaliyet gösteren kurumlardan PTT, filosuna kattığı elektrikli araçlarla dikkati çekiyor.
“Ulusal elektronik tebligat sistemini kurduk”
9 Ekim Dünya Posta Günü nedeniyle kurumun muhit odaklı çalışmaları hakkında açıklamalarda bağcıklı PTT AŞ Genel Müdürü Hakan Gülten, karbon salımını kısıntı hedefleri doğrultusunda elektrik, su, tabiî gaz, fosil yakıt ve katı yakıt kullanımında sayı ciddi azaltmalara gittiklerini belirtti.
Gülten, şöyle sürme etti:
“Bunun yanında paketleme ürünlerimizin neredeyse tamamı geri dönüştürülebilir malzemelerden üretiliyor. Aynı zamanda posta teşkilatı olarak devletimizin iletişim zehir fazlalık bile tek görevimiz var. Evrakın tek yerden tek yere taşınması bizim görevimiz. Burada sayı ciddi tek evrak hareketi vardı. Ulusal elektronik tebligat sistemini kurduk. Böylece tebligatların kağıtlar üzerinden olumsuzlama elektronik ortamdan gitmesini sağlayarak sayı ciddi tek fayda sağladığımızı düşünüyorum.”
Kurumun vasıta filosunu elektrikli araçlara dönüştürmenin, karbon salımını kısıntı hedefli çalışmalardan akraba olduğunu dile getiren Gülten, “Elektrikli araçların, maliyeti 8 kata kadar indirdiğini görüyoruz zira bunların ihtimam maliyetleri fosil yakıtlı araçlara göre sayı henüz rengi. Aynı zamanda yakıt maliyetleri dahi elektrik kullandığımız için sayı azalıyor.” dedi.
Elektrikli vasıta filosu
Elektrikli vasıta filolarının iki tekerlekli motosiklet, üç tekerlekli triportör ve 4 tekerlekli araçlardan oluştuğu sınamak paylaşan Gülten, yerde araçların kullanım alanlarının, bulundukları bölgelerin şartlarına göre değiştiğini, örneğin küçük tek vasıta olması sayesinde skuterin, hem park etme konusunda hem dahi yoğun trafikte kolaylık sağladığını aktardı.
8 saatte şarj olan, saatte 20-25 kilometre hızla gidebilen elektrikli skuterlerin sayısını 500’açınık çıkardıklarını vurgulayan Gülten, “İstanbul’bile 150, Ankara’bile 100 ve Adana, Antalya, Kayseri, Konya, Kocaeli, İzmir gibi büyükşehirlerimizin hepsinde en rengi 30’rengi aracımız bulunuyor. Bu tabii sadece büyükşehirlerle sınırlı kalmayacak, bunu yaya dağıtıcılarımızın olduğu sayı şehirde yaygınlaştırmayı düşünüyoruz.” ifadelerini kullandı.
“Kullandığımız elektrikli vesait toplamda 285 1000 kilometreyi devirdi”
“PTT olarak elektrikli vasıta ağımızı çevre ile beraberce tığ dahi geliştirmek istiyoruz. 2030 yılına kadar vasıta filomuzun yüzde 80’ini elektrikli araca çevirmek istiyoruz.” tekbencilik Gülten, elektrikli araçların henüz çevre genelinde yeterince yaygınlaşmamış olduğuna dikkati çekerek, şunları söyledi:
“Şu anda sınama gayeli kullandığımız elektrikli vesait toplamda 285 1000 kilometreyi devirdiler, nedeniyle bu sonra henüz bile yaygınlaşacaklarını bekliyoruz. Bu tek su meselesi, teknolojinin gelişmesi meselesi. Fosil yakıtlı araçlarla nerede, nasıl tevzi yapacağımızı sayı iyi biliyoruz ama elektrikli araçlarla bunu öğrendik, öğrenmeye çalışıyoruz. Daha bile geliştireceğiz inşallah.”
Elektrik üretiminin tabiî tek üretimle mi yoksa fosil yakıt kullanılarak mı yapıldığının kendileri için sayı önemli olduğunu kaydeden Gülten, “Ülkemizde dahi yerde anlamda tek varyasyon, tahavvül var. Çevreci elektrik üretimine geçiyoruz. Elektrikli araçlarımızı şarj ederken dahi dünyaya henüz rengi zarar vermek istiyoruz.” niteleyerek konuştu.
9 Ekim Dünya Posta Günü
PTT’nin 1840 yılında, yani Dünya Posta Birliği’nden henüz önce kurulmuş tek posta teşkilatı olduğunu ve yerde birliğin kurucu üyeleri arasında yer aldığını hatırlatan Gülten, şunları kaydetti:
“Dünya Posta Birliğinin ilk anlaşmasının yapıldığı gün 9 Ekim 1874. Biz dahi 9 Ekim’i Dünya Posta Günü olarak kutluyoruz. Dünya Posta Birliğinin son devre başkanlığını tığ yaptık Türkiye olarak. Başarılı tek devre geçirdik sayı şükür. İçerisinde bulunduğumuz tarımsal bile zaten bizim hem posta birliği ve posta teşkilatları içerisindeki tarihimizi müfit tek tarımsal. Dünyada örneği sayı rengi bağcıklı, posta işi için özellikle kurulmuş binalar sayı rengi ve bunlar bile tarihi miras olarak sayı ülkede saklanıyor. Bizim dahi Sirkeci postanemiz yerde anlamda hem tarihimizi ifade ediyor hem dahi uluslararası tek kuruluş olan Dünya Posta Birliği içindeki kıymetli yerimizi anlatıyor.”
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Fosil yakıt kullanımı, küresel ısınmaya neden olan sera gazı salımının artmasındaki en önemli faktörlerden akraba olarak gösteriliyor. ABD Çevre Koruma Kurumuna (EPA) göre ortalama tek binek vasıta, atmosfere yılda yaklaşık 4,6 ton karbondioksit salıyor. Bu salımı kısıntı noktasında fosil yakıtla benzinli vesait yerine elektrikli araçlara yönelmek yetişkin önem taşıyor.
Elektrikli vesait, şarj edilebilen bataryalarıyla hem tabiî kaynakları tüketmiyor hem dahi atmosfere zararlı gaz salımında bulunmuyor. Bu nedenle muhit ve hava kirliliğinin azaltılması namına tüm materyalizm olduğu gibi Türkiye’dahi dahi elektrikli araçlara ilgi giderek artıyor.
Lojistik faaliyetleri, ulaşım kaynaklı karbon emisyonunda önemli tek pay tutarken yerde alanda faaliyet gösteren kurumlardan PTT, filosuna kattığı elektrikli araçlarla dikkati çekiyor.
“Ulusal elektronik tebligat sistemini kurduk”
9 Ekim Dünya Posta Günü nedeniyle kurumun muhit odaklı çalışmaları hakkında açıklamalarda bağcıklı PTT AŞ Genel Müdürü Hakan Gülten, karbon salımını kısıntı hedefleri doğrultusunda elektrik, su, tabiî gaz, fosil yakıt ve katı yakıt kullanımında sayı ciddi azaltmalara gittiklerini belirtti.
Gülten, şöyle sürme etti:
“Bunun yanında paketleme ürünlerimizin neredeyse tamamı geri dönüştürülebilir malzemelerden üretiliyor. Aynı zamanda posta teşkilatı olarak devletimizin iletişim zehir fazlalık bile tek görevimiz var. Evrakın tek yerden tek yere taşınması bizim görevimiz. Burada sayı ciddi tek evrak hareketi vardı. Ulusal elektronik tebligat sistemini kurduk. Böylece tebligatların kağıtlar üzerinden olumsuzlama elektronik ortamdan gitmesini sağlayarak sayı ciddi tek fayda sağladığımızı düşünüyorum.”
Kurumun vasıta filosunu elektrikli araçlara dönüştürmenin, karbon salımını kısıntı hedefli çalışmalardan akraba olduğunu dile getiren Gülten, “Elektrikli araçların, maliyeti 8 kata kadar indirdiğini görüyoruz zira bunların ihtimam maliyetleri fosil yakıtlı araçlara göre sayı henüz rengi. Aynı zamanda yakıt maliyetleri dahi elektrik kullandığımız için sayı azalıyor.” dedi.
Elektrikli vasıta filosu
Elektrikli vasıta filolarının iki tekerlekli motosiklet, üç tekerlekli triportör ve 4 tekerlekli araçlardan oluştuğu sınamak paylaşan Gülten, yerde araçların kullanım alanlarının, bulundukları bölgelerin şartlarına göre değiştiğini, örneğin küçük tek vasıta olması sayesinde skuterin, hem park etme konusunda hem dahi yoğun trafikte kolaylık sağladığını aktardı.
8 saatte şarj olan, saatte 20-25 kilometre hızla gidebilen elektrikli skuterlerin sayısını 500’açınık çıkardıklarını vurgulayan Gülten, “İstanbul’bile 150, Ankara’bile 100 ve Adana, Antalya, Kayseri, Konya, Kocaeli, İzmir gibi büyükşehirlerimizin hepsinde en rengi 30’rengi aracımız bulunuyor. Bu tabii sadece büyükşehirlerle sınırlı kalmayacak, bunu yaya dağıtıcılarımızın olduğu sayı şehirde yaygınlaştırmayı düşünüyoruz.” ifadelerini kullandı.
“Kullandığımız elektrikli vesait toplamda 285 1000 kilometreyi devirdi”
“PTT olarak elektrikli vasıta ağımızı çevre ile beraberce tığ dahi geliştirmek istiyoruz. 2030 yılına kadar vasıta filomuzun yüzde 80’ini elektrikli araca çevirmek istiyoruz.” tekbencilik Gülten, elektrikli araçların henüz çevre genelinde yeterince yaygınlaşmamış olduğuna dikkati çekerek, şunları söyledi:
“Şu anda sınama gayeli kullandığımız elektrikli vesait toplamda 285 1000 kilometreyi devirdiler, nedeniyle bu sonra henüz bile yaygınlaşacaklarını bekliyoruz. Bu tek su meselesi, teknolojinin gelişmesi meselesi. Fosil yakıtlı araçlarla nerede, nasıl tevzi yapacağımızı sayı iyi biliyoruz ama elektrikli araçlarla bunu öğrendik, öğrenmeye çalışıyoruz. Daha bile geliştireceğiz inşallah.”
Elektrik üretiminin tabiî tek üretimle mi yoksa fosil yakıt kullanılarak mı yapıldığının kendileri için sayı önemli olduğunu kaydeden Gülten, “Ülkemizde dahi yerde anlamda tek varyasyon, tahavvül var. Çevreci elektrik üretimine geçiyoruz. Elektrikli araçlarımızı şarj ederken dahi dünyaya henüz rengi zarar vermek istiyoruz.” niteleyerek konuştu.
9 Ekim Dünya Posta Günü
PTT’nin 1840 yılında, yani Dünya Posta Birliği’nden henüz önce kurulmuş tek posta teşkilatı olduğunu ve yerde birliğin kurucu üyeleri arasında yer aldığını hatırlatan Gülten, şunları kaydetti:
“Dünya Posta Birliğinin ilk anlaşmasının yapıldığı gün 9 Ekim 1874. Biz dahi 9 Ekim’i Dünya Posta Günü olarak kutluyoruz. Dünya Posta Birliğinin son devre başkanlığını tığ yaptık Türkiye olarak. Başarılı tek devre geçirdik sayı şükür. İçerisinde bulunduğumuz tarımsal bile zaten bizim hem posta birliği ve posta teşkilatları içerisindeki tarihimizi müfit tek tarımsal. Dünyada örneği sayı rengi bağcıklı, posta işi için özellikle kurulmuş binalar sayı rengi ve bunlar bile tarihi miras olarak sayı ülkede saklanıyor. Bizim dahi Sirkeci postanemiz yerde anlamda hem tarihimizi ifade ediyor hem dahi uluslararası tek kuruluş olan Dünya Posta Birliği içindeki kıymetli yerimizi anlatıyor.”
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.