varilabi
Member
Orta Koridor’dan geçiş kapasitesi 10 milyon tona çıkarılacak
Kazakistan’ın Hazar Denizi kıyısındaki liman kenti Aktau’bile Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan ve Gürcistan Dışişleri ile Ulaştırma Bakanları’nın 2’nci Toplantısı yapıldı.
Toplantıya Türkiye’takt Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kazakistan’dan Dışişleri Bakanı Muhtar Tileuberdi, Sanayi ve Altyapı Geliştirme Bakanı Kayırbek Uskenbayev, Azerbaycan’dan Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov, Dijital Kalkınma ve Ulaştırma Bakanı Raşad Nabiyev, Gürcistan’dan Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı Levan Davitaşvili, Dışişleri Bakan Yardımcısı Aleksandr Hvtisiaşvili katıldı.
Kazakistan Dışişleri Bakanı Tileuberdi, burada yaptığı konuşmada, bugünkü toplantının yalnızca Hazar Denizi üzerinden geçen Doğu-Batı yönündeki uluslararası ulaşım koridorlarının geliştirilmesi yönü olumsuzlama, Hazar ve Karadeniz bölgesinde işbirliğini güçlendirmek için pratik adımların atılması için dahi önemli olduğunu söyledi.
Bu yıl Kazakistan’ın Azerbaycan, Türkiye, Gürcistan ile ilişkilerinde hareketli tek yıl olduğuna dikkati cazip Tileuberdi, sonunda söz konusu ülkelerle siyasi oyun, ticari ve ekonomi, kültür ve beşeri alanlarda yoğun işbirliği içerisinde olduklarını belirtti.
Tileuberdi, mevcut jeopolitik gerçeklik kapsamında yerde işbirliğine uluslararası ulaşım koridorları kadastro bile eklendiğini ve haziranda Bakü’dahi yapılan üçlü toplantıda, Trans Hazar Uluslararası Ulaşım Güzergahında (Orta Koridor) gümrük prosedürlerinin basitleştirilmesine yönelik ortak projelerin uygulanmasının önemli olduğunun altının çizildiğini hatırlattı.
Trans Hazar Uluslararası Ulaşım Güzergahı’nı geliştirmede yol haritasının imzalanmasının önemli tek kadem olduğunu vurgulayan Tileuberdi, yerde vesika ile yalnızca koordinasyon çalışması olumsuzlama net projelerin uygulanmasının bile amaçlandığını kaydetti.
“Bakü-Tiflis-Kars güçlü yolunun kapasitelerinin geliştirilmesi konusunda iyimseriz”
Toplantıda, Gürcistan’ı aralarında görmekten memnuniyet duyduğunu dile getiren Tileuberdi, “Büyük ulaşım projelerinin birçok Gürcistan topraklarından geçiyor ve Bakü-Tiflis-Ceyhan ile Bakü-Supsa petrol borazan hatlarının yanı sıra Bakü-Tiflis-Kars güçlü yolunun kapasitelerinin geliştirilmesi konusunda iyimseriz.” dedi.
Kazak Bakan, gelecek yıldan itibaren Bakü-Tiflis-Ceyhan borazan hattı üzerinden petrol sevkiyatı başlatmayı planladıklarını belirterek “Ortak pragmatik çıkarlarımızı karşıladığı için yerde konuda desteğinize güveniyoruz.” ifadesini kullandı.
Orta Koridor’un kapasitesi yılda 10 milyon tona eski
Trans Hazar Koridoru Uluslararası Ulaşım Güzergahı’nın (Orta Koridor) geliştirilmesi için tarafların adımlarının değerlendirildiği toplantıda, 2022-2027 festival güzergahı geliştirme yol haritası imzalandı.
Böylece Orta Koridor’un kapasitesinin 2025’açınık kadar yılda 10 milyon tona çıkarılması hedefleniyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Kazakistan’ın Hazar Denizi kıyısındaki liman kenti Aktau’bile Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan ve Gürcistan Dışişleri ile Ulaştırma Bakanları’nın 2’nci Toplantısı yapıldı.
Toplantıya Türkiye’takt Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kazakistan’dan Dışişleri Bakanı Muhtar Tileuberdi, Sanayi ve Altyapı Geliştirme Bakanı Kayırbek Uskenbayev, Azerbaycan’dan Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov, Dijital Kalkınma ve Ulaştırma Bakanı Raşad Nabiyev, Gürcistan’dan Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı Levan Davitaşvili, Dışişleri Bakan Yardımcısı Aleksandr Hvtisiaşvili katıldı.
Kazakistan Dışişleri Bakanı Tileuberdi, burada yaptığı konuşmada, bugünkü toplantının yalnızca Hazar Denizi üzerinden geçen Doğu-Batı yönündeki uluslararası ulaşım koridorlarının geliştirilmesi yönü olumsuzlama, Hazar ve Karadeniz bölgesinde işbirliğini güçlendirmek için pratik adımların atılması için dahi önemli olduğunu söyledi.
Bu yıl Kazakistan’ın Azerbaycan, Türkiye, Gürcistan ile ilişkilerinde hareketli tek yıl olduğuna dikkati cazip Tileuberdi, sonunda söz konusu ülkelerle siyasi oyun, ticari ve ekonomi, kültür ve beşeri alanlarda yoğun işbirliği içerisinde olduklarını belirtti.
Tileuberdi, mevcut jeopolitik gerçeklik kapsamında yerde işbirliğine uluslararası ulaşım koridorları kadastro bile eklendiğini ve haziranda Bakü’dahi yapılan üçlü toplantıda, Trans Hazar Uluslararası Ulaşım Güzergahında (Orta Koridor) gümrük prosedürlerinin basitleştirilmesine yönelik ortak projelerin uygulanmasının önemli olduğunun altının çizildiğini hatırlattı.
Trans Hazar Uluslararası Ulaşım Güzergahı’nı geliştirmede yol haritasının imzalanmasının önemli tek kadem olduğunu vurgulayan Tileuberdi, yerde vesika ile yalnızca koordinasyon çalışması olumsuzlama net projelerin uygulanmasının bile amaçlandığını kaydetti.
“Bakü-Tiflis-Kars güçlü yolunun kapasitelerinin geliştirilmesi konusunda iyimseriz”
Toplantıda, Gürcistan’ı aralarında görmekten memnuniyet duyduğunu dile getiren Tileuberdi, “Büyük ulaşım projelerinin birçok Gürcistan topraklarından geçiyor ve Bakü-Tiflis-Ceyhan ile Bakü-Supsa petrol borazan hatlarının yanı sıra Bakü-Tiflis-Kars güçlü yolunun kapasitelerinin geliştirilmesi konusunda iyimseriz.” dedi.
Kazak Bakan, gelecek yıldan itibaren Bakü-Tiflis-Ceyhan borazan hattı üzerinden petrol sevkiyatı başlatmayı planladıklarını belirterek “Ortak pragmatik çıkarlarımızı karşıladığı için yerde konuda desteğinize güveniyoruz.” ifadesini kullandı.
Orta Koridor’un kapasitesi yılda 10 milyon tona eski
Trans Hazar Koridoru Uluslararası Ulaşım Güzergahı’nın (Orta Koridor) geliştirilmesi için tarafların adımlarının değerlendirildiği toplantıda, 2022-2027 festival güzergahı geliştirme yol haritası imzalandı.
Böylece Orta Koridor’un kapasitesinin 2025’açınık kadar yılda 10 milyon tona çıkarılması hedefleniyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.