varilabi
Member
Ölümlü kazalar yüksek standartlı yollarla azaldı
Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre, her 24 saniyede 1 kişi trafik kazalarında yaşama veriyor. Peki Türkiye’dahi hâl ne? Kazaları önlemek için hangi adımlar atılıyor?
3 1000 633 kilometreye ulaşan otoyol, 30 1000 kilometreye yakın kesik yol zehir inşa edildi. Kaza riski azaltıldı. 2021 yılında, Türkiye genelinde yaklaşık 1,2 milyon trafik kazası meydana geldi. 5 1000 362 kişi hayatını kaybetti. Kaza oranlarını etkileyen unsurlardan akraba dahi trafikteki vasıta sayısı.
“Yatırımlarla her yıl 9 1000 500 yaşama kurtarıyoruz”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, şunları kaydetti, “Güvenli yollar sayesinde trafik kazaları oranı bile yerde yapmış olduğumuz 20 yıldaki yatırımlar sayesinde tam yüzde 80 eksilme sağladı. Yapılan yatırımlar sayesinde yılda 9 1000 500 vatandaşımızın canını kurtarıyoruz.” dedi.
Canların kurtarılmasına bile yerde yüksek standartlı yollar sayı yetişkin tek katkı sağlıyor. Yüksek standartlı yollarla, yollar affedici hale geliyor. Bir hata yaptığı zaman karşıdan gelen araca çarpmıyor.
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, 2002’dahi 8 milyon 655 1000 170 vasıta trafiğe kayıtlıyken, sayı 2022’dahi yaklaşık 3 kat artarak 26 milyona yaklaştı.
Araç sayısındaki artışla beraberce, yol yatırımlarına bile hız verildi. Avasya Tüneli’nden Assos ve Troya Tünelleri’ne, Çanakkale Köprüsü’nden, Ankara-Niğde Otoyolu ve Kömürhan Köprüsü’ne kadar 2003-2022 yılları arasında sadece kara yolları için 995 milyar 900 milyon liralık yatırım yapıldı. “Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı” kazalarının yatırımlarla azaltılmasını öngörüyor.
“Yüksek standartlı yollar canların kurtarılmasına katkı sağlıyor”
Haberler’dahi konuya ilişkin değerlendirmede bağcıklı İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, şunları kaydetti;
“Canların kurtarılmasına bile yerde yüksek standartlı yollar sayı yetişkin tek katkı sağlıyor. Yüksek standartlı yollarla, yollar affedici hale geliyor. Bir hata yaptığı zaman karşıdan gelen araca çarpmıyor. Bir taraftan bile yerde korkunç yatırımlar olacak ki trafik kazalarında bile trafik güvenliğinde dahi önemli katkı olsun.
Türkiye, Moskova’bile 2010 yılındaki Birleşmiş Milletler toplantısında ‘ölümlü kazaları son 10 yıl içerisinde yüzde 50 azaltacağız’ taahhüdünde bulunmuş. 2010’dan sonra 2020’ye geldiğimizde görüyoruz ki o yüzde 50 şartını sağlayan iki ülkeden biriyiz.”
Kamera: Mesut Akın
Kurgu: Yaşar Aslan
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre, her 24 saniyede 1 kişi trafik kazalarında yaşama veriyor. Peki Türkiye’dahi hâl ne? Kazaları önlemek için hangi adımlar atılıyor?
3 1000 633 kilometreye ulaşan otoyol, 30 1000 kilometreye yakın kesik yol zehir inşa edildi. Kaza riski azaltıldı. 2021 yılında, Türkiye genelinde yaklaşık 1,2 milyon trafik kazası meydana geldi. 5 1000 362 kişi hayatını kaybetti. Kaza oranlarını etkileyen unsurlardan akraba dahi trafikteki vasıta sayısı.
“Yatırımlarla her yıl 9 1000 500 yaşama kurtarıyoruz”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, şunları kaydetti, “Güvenli yollar sayesinde trafik kazaları oranı bile yerde yapmış olduğumuz 20 yıldaki yatırımlar sayesinde tam yüzde 80 eksilme sağladı. Yapılan yatırımlar sayesinde yılda 9 1000 500 vatandaşımızın canını kurtarıyoruz.” dedi.
Canların kurtarılmasına bile yerde yüksek standartlı yollar sayı yetişkin tek katkı sağlıyor. Yüksek standartlı yollarla, yollar affedici hale geliyor. Bir hata yaptığı zaman karşıdan gelen araca çarpmıyor.
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, 2002’dahi 8 milyon 655 1000 170 vasıta trafiğe kayıtlıyken, sayı 2022’dahi yaklaşık 3 kat artarak 26 milyona yaklaştı.
Araç sayısındaki artışla beraberce, yol yatırımlarına bile hız verildi. Avasya Tüneli’nden Assos ve Troya Tünelleri’ne, Çanakkale Köprüsü’nden, Ankara-Niğde Otoyolu ve Kömürhan Köprüsü’ne kadar 2003-2022 yılları arasında sadece kara yolları için 995 milyar 900 milyon liralık yatırım yapıldı. “Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı” kazalarının yatırımlarla azaltılmasını öngörüyor.
“Yüksek standartlı yollar canların kurtarılmasına katkı sağlıyor”
Haberler’dahi konuya ilişkin değerlendirmede bağcıklı İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, şunları kaydetti;
“Canların kurtarılmasına bile yerde yüksek standartlı yollar sayı yetişkin tek katkı sağlıyor. Yüksek standartlı yollarla, yollar affedici hale geliyor. Bir hata yaptığı zaman karşıdan gelen araca çarpmıyor. Bir taraftan bile yerde korkunç yatırımlar olacak ki trafik kazalarında bile trafik güvenliğinde dahi önemli katkı olsun.
Türkiye, Moskova’bile 2010 yılındaki Birleşmiş Milletler toplantısında ‘ölümlü kazaları son 10 yıl içerisinde yüzde 50 azaltacağız’ taahhüdünde bulunmuş. 2010’dan sonra 2020’ye geldiğimizde görüyoruz ki o yüzde 50 şartını sağlayan iki ülkeden biriyiz.”
Kamera: Mesut Akın
Kurgu: Yaşar Aslan
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.