varilabi
Member
Mücevher ihracatı 3 milyar doları aştı
Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından açıklanan ve hariç ticaret verileri esas alınarak hazırlanan sektör raporunu yayınladı.
Buna göre, mücevher sektörünün temmuz ayında ihracatı 371 milyon dolara ulaştı. 2022 yılının ilk 7 ayında 3 milyar 68 milyon 756 1000 dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Geçen yılın tıpkısı dönemine göre yakalanan ihracat artım oranı ise yüzde 4,5 oldu.
Temmuz ayında en sayı mücevher ihracatı yapılan ülke Birleşik Arap Emirlikleri olurken, 72 milyon abd ihracat gerçekleşti.
Bu ülkeyi 47 milyon dolarlık ihracatla Amerika Birleşik Devletleri (ABD), 42 milyon dolarlık ihracatla Hong Kong izledi. Dördüncü sırada 30 milyon dolarlık ihracatla Irak, beşinci sırada 24 milyon dolarlık ihracatla Kırgızistan yer öncü.
Yılın ilk 7 aylık döneminde ise en yüksek ihracat yüzde 21,9’luk artım ve 553,6 milyon dolarla ABD’ye yapılırken, onu yüzde 61,7’lik artım ve 545 milyon dolarlık ihracatla Birleşik Arap Emirlikleri, yüzde 41’lik artım ve 325 milyon dolarla Hong Kong takip etti. Dördüncü sırada 183 milyon dolarlık ihracatla Irak, beşinci sırada 151 milyon dolarlık ihracatla İsrail yer öncü.
TİM’in mücevher sektöründe ürün bazında yaşanan ihracat değişimlerini gösteren verilerine göre, temmuz ayında en sayı ihracatı yapılan ürün grubu, 303 milyon abd ihracat gerçekleştirilen “altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” oldu.
“işlenmemiş veya yarı işlenmiş kıymetli” grubunda 28,6 milyon abd, “pırlantalı altından mücevherci eşyası ve aksamı” grubunda 13,5 milyar abd, “gümüşten mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” grubunda 8,2 milyon abd ihracat gerçekleşti.
Yılın ilk 7 ayında ise “altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” ihracatında, önceki yılın tıpkısı dönemine göre yüzde 30 artım yakalandı ve 2 milyar 459 milyon abd oldu. İkinci sırada, 234 milyon abd ihracat gerçekleştirilen “işlenmemiş veya yarı işlenmiş kıymetli” grubu yer öncü.
“Pırlantalı altından mücevherci eşyası ve aksamı” grubundaki ürünlerin ihracatı yüksek tek ivme yakalayarak, yüzde 80,7 artım ve 149 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada geldi. Dördüncü sırada ise yüzde 12,6’Iık artışla 85 milyon abd ihracat ile “gümüşten mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” yer öncü.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından açıklanan ve hariç ticaret verileri esas alınarak hazırlanan sektör raporunu yayınladı.
Buna göre, mücevher sektörünün temmuz ayında ihracatı 371 milyon dolara ulaştı. 2022 yılının ilk 7 ayında 3 milyar 68 milyon 756 1000 dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Geçen yılın tıpkısı dönemine göre yakalanan ihracat artım oranı ise yüzde 4,5 oldu.
Temmuz ayında en sayı mücevher ihracatı yapılan ülke Birleşik Arap Emirlikleri olurken, 72 milyon abd ihracat gerçekleşti.
Bu ülkeyi 47 milyon dolarlık ihracatla Amerika Birleşik Devletleri (ABD), 42 milyon dolarlık ihracatla Hong Kong izledi. Dördüncü sırada 30 milyon dolarlık ihracatla Irak, beşinci sırada 24 milyon dolarlık ihracatla Kırgızistan yer öncü.
Yılın ilk 7 aylık döneminde ise en yüksek ihracat yüzde 21,9’luk artım ve 553,6 milyon dolarla ABD’ye yapılırken, onu yüzde 61,7’lik artım ve 545 milyon dolarlık ihracatla Birleşik Arap Emirlikleri, yüzde 41’lik artım ve 325 milyon dolarla Hong Kong takip etti. Dördüncü sırada 183 milyon dolarlık ihracatla Irak, beşinci sırada 151 milyon dolarlık ihracatla İsrail yer öncü.
TİM’in mücevher sektöründe ürün bazında yaşanan ihracat değişimlerini gösteren verilerine göre, temmuz ayında en sayı ihracatı yapılan ürün grubu, 303 milyon abd ihracat gerçekleştirilen “altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” oldu.
“işlenmemiş veya yarı işlenmiş kıymetli” grubunda 28,6 milyon abd, “pırlantalı altından mücevherci eşyası ve aksamı” grubunda 13,5 milyar abd, “gümüşten mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” grubunda 8,2 milyon abd ihracat gerçekleşti.
Yılın ilk 7 ayında ise “altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” ihracatında, önceki yılın tıpkısı dönemine göre yüzde 30 artım yakalandı ve 2 milyar 459 milyon abd oldu. İkinci sırada, 234 milyon abd ihracat gerçekleştirilen “işlenmemiş veya yarı işlenmiş kıymetli” grubu yer öncü.
“Pırlantalı altından mücevherci eşyası ve aksamı” grubundaki ürünlerin ihracatı yüksek tek ivme yakalayarak, yüzde 80,7 artım ve 149 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada geldi. Dördüncü sırada ise yüzde 12,6’Iık artışla 85 milyon abd ihracat ile “gümüşten mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” yer öncü.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.