Bu transkript konuşma tanıma yazılımı ile oluşturuldu. İnsan transkriptleri tarafından kontrol edilmiş olsa da, hatalar içerebilir. Lütfen bu transkripsiyonu belirtmeden önce -udio bölümünü kontrol edin ve sorularla transkripts@Haber adresine bir e -mail gönderin.
Bu, size “Haberler Fikrinden” bir ses karışımı getiren bir gösteri olan “Görüşler” dir. Haberleri duydun. İşte onunla yapmanız gereken şey.
[MUSIC PLAYING]
Benim adım Yair Reiner. Ben bir girişimciyim. Ben kızartma duvarının mucidi. Ve Gowanus mutfak laboratuvarına sahibim.
Son birkaç ay içinde, işimin yönetimi çok daha karmaşık hale geldi.
Çin ve ABD arasında bir tür sokak mücadelesi olduğunu anlıyorum ve belki de bunun mantıklı olmasının tarihsel nedenleri var. Aynı zamanda, şirketim gibi Crossfire'daki insanların herhangi bir dikkate alınmadığı hissine sahibim.
Benim gibi girişimciler, sanırım hurdaya çıktık. Çevredeki değişikliklere ve rekabetçi manzaradaki değişikliklere tepki vermeden küçük bir şirketiniz de dahil olmak üzere bir şirketiniz olamaz. Ancak toprağın keyfi olarak ayaklarınızın altına kaydığını hissettiğinizde zor ve zordur.
Çin'de bir tarife ile başa çıkabilirim. Çin malları için bir ambargo ile başa çıkabilirim, ancak tepki vermek için zamana ihtiyacım var. Şu anda zamanım yok. Görüş çizgisim yok. Şu anda bize söylenen tek şey, diğer ülkelerden tarifeler için üç aylık bir mola olması. Tarife durumunun gelecekte nasıl olacağına dair netlik olmadan, şirketler gibi nispeten basit ürünleri olanların bile her türlü planlama yapmaları imkansızdır.
Frywall konik bir silindirdir. Birçok insan bunun utanç veya köpekler için sözde e-savaşlara benzer olduğunu söylüyor. Ve sadece tavanın yanlarına sığarlar.
Yaklaşık 10 yıl önce mutfaktaydım ve çocuklarım için ördek göğsü hazırladım. Her nasılsa ördek göğsünde Fransa'daki teyzelerinin evine yakın zamanda bir yolculuğa aşık olmuşlardı. Ve bu ördek göğsünü yaptım ve sadece ocakta korkunç bir kaos yaptılar. Bir dahaki sefere onu ördek yapmak için hazırladığımda, bir çözüm bulmam gerektiğini düşündüm. Ve sadece umutsuzluktan küçük bir alüminyum film ile tavamdım ve sıçrama yakalanacak bir tür koni yaratıyor, ancak buharlar buharlaşabilir. Ayrıca ördek göğsüne saldırabilir ve çevirebilirim.
Ve şaşırtıcı bir şekilde işe yaradı. Ve gerçekten iyi çalıştı, eğer büyük bir duş olsaydım ve düşündüm, vay canına. İnsanlık tarafından bilinen en büyük sıçrama korumasını yeni icat ettim mi?
Başlangıçta Frywall'u icat ettiğimde, sadece en kötü kaos türleri için, kavurma veya kahverengi etten geçme şekliniz için bir sorunu iyileştirdiğimi düşündüm. Ancak her zaman yemek pişirerek karıştırılıyor ve Frywall her şeyle ilgileniyor gibi görünüyor.
Ve bu fikri gerçeğe dönüştürmeye karar verdim. Ve 10 yıl sonra hala piyasada ve iyi gidiyor.
Frywall'u ilk kez hazırladığımda, karlı bir ürün üretmek için neye ihtiyaç duyacağına dair bu kadar temel bir fikrim vardı. 10 ABD Doları için bir ürün kazanırsanız ve 20 ABD Doları karşılığında satarsanız, bu yüzde 50 kâr olduğunu düşündüm. Piyasada bir ürünü olan biriyle tanışmaktan çok mutluydum ve bana bir ürün ve mutfak tencere alanında bir şirkette başarılı olmanın satış fiyatının dörtte birinden fazlası olmaması gerektiğini açıkladı.
Bu yüzden piyasada uçacak bir ürünün, onu uygun bir fiyata üretebilmeme bağlı olduğu konusunda çok erken ortaya çıktı. Muhtemelen bir Frywall için hesaplayabileceğim en iyi şeyin 25 ABD Doları sırasına göre bir şey olacağını düşündüm, bu da 5 dolardan fazla üretmem gerektiği anlamına geliyordu.
Bunu ABD'de arıyordum ve uzaklaşmadım. Bulduğum ve bu tür üretim için bir tüketici ürünü için kurulmuş olan hiçbir şirket yoktu. Bu yüzden başka çözümler bulmaya çalıştım ve durumumdaki birçok insan gibi Asya'ya gittim, o zamanlar Tayvan'da silikon mutfağı için tüketim mallarında çok fazla deneyime sahip olan ve ABD'de mevcut olmayan uzman bilgi seviyesi bulabildim.
Asya'da daha iyi bir fiyat elde edebilmemin nedeni, işgücü maliyetlerinin daha düşük olması kolay değildi. Bu hikayenin bir parçasıydı, ama bu hikayenin nispeten küçük bir parçasıydı. Tüm tedarik zincirinin orada olması daha önemliydi. Bu tür ürünler için gerekli sıkıştırma formlarını nasıl tasarlamayı bildikleri. Fabrika ekipmanları vardı. Uzmanlıkları vardı.
Çin ve Kore'den silikon tedarikleri vardı. Ve fabrikalarda bu ürünü üretmek için tüm bu unsurları nasıl birleştireceklerini bilen insanlar vardı. Bu uzman bilgi ve bu tedarik zinciri ABD'de mevcut değildi.
Genellikle yıl sonu için Asya'da sipariş vermeyi düşünürdüm. Şu anda, bu planlar pencereden çıkıyor çünkü Çin'deki tedarikçime tarifeler nedeniyle artık bana erişilemiyor.
Şimdi işler günden güne değişiyor. Üç hafta önce Tayvan'da alternatif bir tedarikçim olduğu için başka bir seçeneğim yok gibi görünüyor. Ama bir süre önce Tayvan'ın Çin kadar pahalı olması gibi görünüyordu. Aniden yüzde 10 tarifelerle aniden uygulanabilir bir seviyedir. Ama Tayvan'dan bakımımı zamanında alacak kadar hızlı davranabilir miyim?
Pencere şu anda sadece üç aydır. Bundan sonra tarifeler Tayvan'a geri dönebilir. Yeterince hızlı tepki verebileceğimi bilmiyorum, özellikle Tayvan'daki fabrikam çok meşgul ve benim için yer alamayabilir.
Şu anda en önemli endişem, yıl sonu için bir ürünüm olmayabilir ve Frywall için en önemli sezonu ekonomik olarak kaçırabileceğim. Ve aynı dönüş, korkarım ki çok fazla sipariş verirsem, sıkışabilirim.
İnsanların anlamadığı şeylerden biri, Çin'de bir ürün üretildiğinde Çin'deki bir şirketin tüm değerinin aktarılması gibi değil. Öyleyse Frywall'u düşünün. Şu anda ortalama 25 ABD doları satıyor. Ürünün fiziksel ürün için gerçek maliyetleri yaklaşık 5 ABD dolarıdır. Bu Çin'e gidiyor. Diğer 20 ABD dolarının Amerika'daki farklı şirketlere ve insanlara gittiği bu paranın geri kalanı.
Amazon depo işçisine gidiyor. Tedarikçilerinize gider. Benim için teslimat yapan USP'lere gidiyor. Web sitemi işletmeme ve muhasebe çalıştırmama ve pazarlamamı işletmeme yardımcı olan yazılım şirketlerine gidiyor. Ve sonunda, umarım benim gibi aileler ve şirketler için bir şeyler olur.
Torch 20 ABD Doları için korkunç bir utanç gibi görünüyor, sadece Çin'den bu son 5 dolar değerini almak. Aynı zamanda, son birkaç ay içinde çok heyecanlandığım yeni bir ürüne başlamak için de çalıştım. Sanırım orijinal Frywall'dan bile daha büyük olabilirim. Ama felç oldum çünkü tarifeler tekrar tırmanabildiğinde 90 günlük pencereyi göndermeye hazır olacak. Ve bu ürünü piyasaya sürüp getirmem gerekip gerekmediğini bilmiyorum.
Hükümetin neden iPhone'lar ve bilgisayarlar gibi şeyler için istisnalar yaratacağını anlıyorum çünkü insanların hayatları için frywall'lardan biraz daha gerekli olabileceğini düşünüyorum. Ve iPhone çiftinizin maliyetlerini görmek önemli olurdu ve bence insanlar için açık bir isabet.
Ama aynı zamanda bir adalet sorunu da var. Bu tür hava durumu için sermayeye sahip olmasına rağmen, Apple'ın bir şirket olarak kurtulduğunu hissediyorum. Ama benimki gibi şirketler rahatlamıyor. Daha iyi bağlantılı şirketlerin aksine, iki veya üç ay içinde tahtada neyin karşılaşabileceği konusunda herhangi bir görünürlük almayacaksınız.
Trump ile şimdi konuşabilseydim, ona şirketlerin unutulmayacağını sorardım. Tarifeli bir dünyada yaşarsak, iyi. Bu gerçekten benim veya başka bir küçük şirket için değil, ama bize bir şans ver. Bize uyum için biraz zaman verin.
Bu tarifeleri altı ay boyunca kaldırın. Çin'den zaten inşa ettiğimiz ve ödediğimiz envanteri veya evde evde olduğu her yerde tahmin edeceğimiz envanteri alalım. Ve tedarik zincirini başka bir yerde yeniden inşa etmek için bize zaman verin. Bizi sadece başlarımızın üzerinden vurmayın ve kendiniz bulmayın.
Yaptığım şeylerden biri diğer gezginlerle çok konuşmak ve toplum sefil olmayı seviyor. Yani benimki gibi şirketler için çok fazla tanıtım var. Ve sadece başımı dik tutmaya, gerçeği söylemeye çalışıyorum, çok aşağı değil ve sadece bir gün birbiri ardına bir şey almaya çalışıyorum.
[MUSIC PLAYING]
Bu şovu beğendiyseniz, Spotify, Apple veya podcast'lerinizi nereden alırsanız alın. “Görüşler” Derek Arthur, Sophia Alvarez Boyd, Vishakha Darbha, Kristina Samulewski ve Jillian Weinberger tarafından üretiliyor. Kaari Pitkin, Alison Bruzek ve Annie-Rose Strasser tarafından yayınlandı. Mühendislik, Karışım ve Orijinal Müzik Isaac Jones, Sonia Herrero, Pat McCusker, Carole Sabouraud ve Efim Shapiro. Aman Sahota'nın ek müzik.
Çek ekibinin Kate Sinclair, Mary Marge Locker ve Michelle Harris olduğu gerçeği. Shannon Busta ve Kristina Samulewski. “Times Foice Audio” in icracı üreticisi Annie-Rose Strasser.
Bu, size “Haberler Fikrinden” bir ses karışımı getiren bir gösteri olan “Görüşler” dir. Haberleri duydun. İşte onunla yapmanız gereken şey.
[MUSIC PLAYING]
Benim adım Yair Reiner. Ben bir girişimciyim. Ben kızartma duvarının mucidi. Ve Gowanus mutfak laboratuvarına sahibim.
Son birkaç ay içinde, işimin yönetimi çok daha karmaşık hale geldi.
Çin ve ABD arasında bir tür sokak mücadelesi olduğunu anlıyorum ve belki de bunun mantıklı olmasının tarihsel nedenleri var. Aynı zamanda, şirketim gibi Crossfire'daki insanların herhangi bir dikkate alınmadığı hissine sahibim.
Benim gibi girişimciler, sanırım hurdaya çıktık. Çevredeki değişikliklere ve rekabetçi manzaradaki değişikliklere tepki vermeden küçük bir şirketiniz de dahil olmak üzere bir şirketiniz olamaz. Ancak toprağın keyfi olarak ayaklarınızın altına kaydığını hissettiğinizde zor ve zordur.
Çin'de bir tarife ile başa çıkabilirim. Çin malları için bir ambargo ile başa çıkabilirim, ancak tepki vermek için zamana ihtiyacım var. Şu anda zamanım yok. Görüş çizgisim yok. Şu anda bize söylenen tek şey, diğer ülkelerden tarifeler için üç aylık bir mola olması. Tarife durumunun gelecekte nasıl olacağına dair netlik olmadan, şirketler gibi nispeten basit ürünleri olanların bile her türlü planlama yapmaları imkansızdır.
Frywall konik bir silindirdir. Birçok insan bunun utanç veya köpekler için sözde e-savaşlara benzer olduğunu söylüyor. Ve sadece tavanın yanlarına sığarlar.
Yaklaşık 10 yıl önce mutfaktaydım ve çocuklarım için ördek göğsü hazırladım. Her nasılsa ördek göğsünde Fransa'daki teyzelerinin evine yakın zamanda bir yolculuğa aşık olmuşlardı. Ve bu ördek göğsünü yaptım ve sadece ocakta korkunç bir kaos yaptılar. Bir dahaki sefere onu ördek yapmak için hazırladığımda, bir çözüm bulmam gerektiğini düşündüm. Ve sadece umutsuzluktan küçük bir alüminyum film ile tavamdım ve sıçrama yakalanacak bir tür koni yaratıyor, ancak buharlar buharlaşabilir. Ayrıca ördek göğsüne saldırabilir ve çevirebilirim.
Ve şaşırtıcı bir şekilde işe yaradı. Ve gerçekten iyi çalıştı, eğer büyük bir duş olsaydım ve düşündüm, vay canına. İnsanlık tarafından bilinen en büyük sıçrama korumasını yeni icat ettim mi?
Başlangıçta Frywall'u icat ettiğimde, sadece en kötü kaos türleri için, kavurma veya kahverengi etten geçme şekliniz için bir sorunu iyileştirdiğimi düşündüm. Ancak her zaman yemek pişirerek karıştırılıyor ve Frywall her şeyle ilgileniyor gibi görünüyor.
Ve bu fikri gerçeğe dönüştürmeye karar verdim. Ve 10 yıl sonra hala piyasada ve iyi gidiyor.
Frywall'u ilk kez hazırladığımda, karlı bir ürün üretmek için neye ihtiyaç duyacağına dair bu kadar temel bir fikrim vardı. 10 ABD Doları için bir ürün kazanırsanız ve 20 ABD Doları karşılığında satarsanız, bu yüzde 50 kâr olduğunu düşündüm. Piyasada bir ürünü olan biriyle tanışmaktan çok mutluydum ve bana bir ürün ve mutfak tencere alanında bir şirkette başarılı olmanın satış fiyatının dörtte birinden fazlası olmaması gerektiğini açıkladı.
Bu yüzden piyasada uçacak bir ürünün, onu uygun bir fiyata üretebilmeme bağlı olduğu konusunda çok erken ortaya çıktı. Muhtemelen bir Frywall için hesaplayabileceğim en iyi şeyin 25 ABD Doları sırasına göre bir şey olacağını düşündüm, bu da 5 dolardan fazla üretmem gerektiği anlamına geliyordu.
Bunu ABD'de arıyordum ve uzaklaşmadım. Bulduğum ve bu tür üretim için bir tüketici ürünü için kurulmuş olan hiçbir şirket yoktu. Bu yüzden başka çözümler bulmaya çalıştım ve durumumdaki birçok insan gibi Asya'ya gittim, o zamanlar Tayvan'da silikon mutfağı için tüketim mallarında çok fazla deneyime sahip olan ve ABD'de mevcut olmayan uzman bilgi seviyesi bulabildim.
Asya'da daha iyi bir fiyat elde edebilmemin nedeni, işgücü maliyetlerinin daha düşük olması kolay değildi. Bu hikayenin bir parçasıydı, ama bu hikayenin nispeten küçük bir parçasıydı. Tüm tedarik zincirinin orada olması daha önemliydi. Bu tür ürünler için gerekli sıkıştırma formlarını nasıl tasarlamayı bildikleri. Fabrika ekipmanları vardı. Uzmanlıkları vardı.
Çin ve Kore'den silikon tedarikleri vardı. Ve fabrikalarda bu ürünü üretmek için tüm bu unsurları nasıl birleştireceklerini bilen insanlar vardı. Bu uzman bilgi ve bu tedarik zinciri ABD'de mevcut değildi.
Genellikle yıl sonu için Asya'da sipariş vermeyi düşünürdüm. Şu anda, bu planlar pencereden çıkıyor çünkü Çin'deki tedarikçime tarifeler nedeniyle artık bana erişilemiyor.
Şimdi işler günden güne değişiyor. Üç hafta önce Tayvan'da alternatif bir tedarikçim olduğu için başka bir seçeneğim yok gibi görünüyor. Ama bir süre önce Tayvan'ın Çin kadar pahalı olması gibi görünüyordu. Aniden yüzde 10 tarifelerle aniden uygulanabilir bir seviyedir. Ama Tayvan'dan bakımımı zamanında alacak kadar hızlı davranabilir miyim?
Pencere şu anda sadece üç aydır. Bundan sonra tarifeler Tayvan'a geri dönebilir. Yeterince hızlı tepki verebileceğimi bilmiyorum, özellikle Tayvan'daki fabrikam çok meşgul ve benim için yer alamayabilir.
Şu anda en önemli endişem, yıl sonu için bir ürünüm olmayabilir ve Frywall için en önemli sezonu ekonomik olarak kaçırabileceğim. Ve aynı dönüş, korkarım ki çok fazla sipariş verirsem, sıkışabilirim.
İnsanların anlamadığı şeylerden biri, Çin'de bir ürün üretildiğinde Çin'deki bir şirketin tüm değerinin aktarılması gibi değil. Öyleyse Frywall'u düşünün. Şu anda ortalama 25 ABD doları satıyor. Ürünün fiziksel ürün için gerçek maliyetleri yaklaşık 5 ABD dolarıdır. Bu Çin'e gidiyor. Diğer 20 ABD dolarının Amerika'daki farklı şirketlere ve insanlara gittiği bu paranın geri kalanı.
Amazon depo işçisine gidiyor. Tedarikçilerinize gider. Benim için teslimat yapan USP'lere gidiyor. Web sitemi işletmeme ve muhasebe çalıştırmama ve pazarlamamı işletmeme yardımcı olan yazılım şirketlerine gidiyor. Ve sonunda, umarım benim gibi aileler ve şirketler için bir şeyler olur.
Torch 20 ABD Doları için korkunç bir utanç gibi görünüyor, sadece Çin'den bu son 5 dolar değerini almak. Aynı zamanda, son birkaç ay içinde çok heyecanlandığım yeni bir ürüne başlamak için de çalıştım. Sanırım orijinal Frywall'dan bile daha büyük olabilirim. Ama felç oldum çünkü tarifeler tekrar tırmanabildiğinde 90 günlük pencereyi göndermeye hazır olacak. Ve bu ürünü piyasaya sürüp getirmem gerekip gerekmediğini bilmiyorum.
Hükümetin neden iPhone'lar ve bilgisayarlar gibi şeyler için istisnalar yaratacağını anlıyorum çünkü insanların hayatları için frywall'lardan biraz daha gerekli olabileceğini düşünüyorum. Ve iPhone çiftinizin maliyetlerini görmek önemli olurdu ve bence insanlar için açık bir isabet.
Ama aynı zamanda bir adalet sorunu da var. Bu tür hava durumu için sermayeye sahip olmasına rağmen, Apple'ın bir şirket olarak kurtulduğunu hissediyorum. Ama benimki gibi şirketler rahatlamıyor. Daha iyi bağlantılı şirketlerin aksine, iki veya üç ay içinde tahtada neyin karşılaşabileceği konusunda herhangi bir görünürlük almayacaksınız.
Trump ile şimdi konuşabilseydim, ona şirketlerin unutulmayacağını sorardım. Tarifeli bir dünyada yaşarsak, iyi. Bu gerçekten benim veya başka bir küçük şirket için değil, ama bize bir şans ver. Bize uyum için biraz zaman verin.
Bu tarifeleri altı ay boyunca kaldırın. Çin'den zaten inşa ettiğimiz ve ödediğimiz envanteri veya evde evde olduğu her yerde tahmin edeceğimiz envanteri alalım. Ve tedarik zincirini başka bir yerde yeniden inşa etmek için bize zaman verin. Bizi sadece başlarımızın üzerinden vurmayın ve kendiniz bulmayın.
Yaptığım şeylerden biri diğer gezginlerle çok konuşmak ve toplum sefil olmayı seviyor. Yani benimki gibi şirketler için çok fazla tanıtım var. Ve sadece başımı dik tutmaya, gerçeği söylemeye çalışıyorum, çok aşağı değil ve sadece bir gün birbiri ardına bir şey almaya çalışıyorum.
[MUSIC PLAYING]
Bu şovu beğendiyseniz, Spotify, Apple veya podcast'lerinizi nereden alırsanız alın. “Görüşler” Derek Arthur, Sophia Alvarez Boyd, Vishakha Darbha, Kristina Samulewski ve Jillian Weinberger tarafından üretiliyor. Kaari Pitkin, Alison Bruzek ve Annie-Rose Strasser tarafından yayınlandı. Mühendislik, Karışım ve Orijinal Müzik Isaac Jones, Sonia Herrero, Pat McCusker, Carole Sabouraud ve Efim Shapiro. Aman Sahota'nın ek müzik.
Çek ekibinin Kate Sinclair, Mary Marge Locker ve Michelle Harris olduğu gerçeği. Shannon Busta ve Kristina Samulewski. “Times Foice Audio” in icracı üreticisi Annie-Rose Strasser.