Fransa hükümetinden güç tasarrufu için yeni karar: Tren seferleri azalıyorFransa’da yaşanan güç külfeti niçiniyle hükümetin, tren seferlerinde önemli biçimde azaltma senaryoları üzerinde çalıştığı açıklandı.
Le Parisien gazetesinin abonelerine sunduğu özel haberine göre, hükümet yetkilileri ülkenin resmi demir yolu şirketi SNCF’den büyük elektrik kesintisi durumunda tren sayısını azaltma olasılıklarını etraflıca ele almaları talimatını gönderdi.
“Yukarıdan gelen talimattan şirket mensuplarının şoke oldukları” kaydedilen haberde, bir şirket yetkilisinin, “Aslında ulaşım planı yolcuların gereksinimlerine göre uyarlanmış durumda. Ne daha fazla, daha az.” açıklamasına yer verildi.
Haberde, SNCF yöneticilerinin tüm senaryoları göz önünde tutsalar, hiç bir durumu göz gerisi etmeseler de her halükarda hükümetin taleplerine ahenk sağlamayı önceleyeceklerini aktardığı kaydedildi.
SNCF şirketinin, günlük 1000 Yüksek Süratli Tren (TGV), 14 bin Bölgesel Ekspres Nakliyat (TER) filosu ile nakliyecilikte harcadığı gücün, Fransa’nın yıllık elektrik tüketiminin yüzde 1 ila 2’sine denk geldiğine dikkat çekilen haberde, bunun başşehir Paris ile Marsilya’nın yıllık elektrik tüketiminden çok olduğuna işaret edildi.
Ek tedbirler alınmadan uygulanması sıkıntı bir senaryo
Haberde, SNCF yetkililerinin, hükümetin şirketlere “çalışanlarına uzaktan çalışma mecburiliği getirme” üzere ek tedbirler almadan, elektrik tüketimi üzerinden bir kazanım elde etmek için trenleri azaltma talebini anlamakta kuvvetlik çektiğine vurgu yapıldı.
Aksi durumda istasyonlarda uzun kuyruklar, tıka basa trenler ve her gün keder yanan demir yolu idarecileri üzere problemlerin baş göstereceği uyarısı yapıldı.
Haberde, yeni atanan Ulaştırma Bakanı Clement Beaune’un, demir yolu, hava yolu, kara yolu ve deniz nakliyeciliği yapan şirketlere kış devri için tasarruf planlarını hazırlamaları için talimat gönderdiği hatırlatıldı.
Haberde yer alan bilgilere bakılırsa, SNCF tasarruf kapsamında aldığı bir dizi önleme karşın şu an elektriğe yıllık yaklaşık 400 milyon avro harcıyor.
Le Parisien gazetesinin abonelerine sunduğu özel haberine göre, hükümet yetkilileri ülkenin resmi demir yolu şirketi SNCF’den büyük elektrik kesintisi durumunda tren sayısını azaltma olasılıklarını etraflıca ele almaları talimatını gönderdi.
“Yukarıdan gelen talimattan şirket mensuplarının şoke oldukları” kaydedilen haberde, bir şirket yetkilisinin, “Aslında ulaşım planı yolcuların gereksinimlerine göre uyarlanmış durumda. Ne daha fazla, daha az.” açıklamasına yer verildi.
Haberde, SNCF yöneticilerinin tüm senaryoları göz önünde tutsalar, hiç bir durumu göz gerisi etmeseler de her halükarda hükümetin taleplerine ahenk sağlamayı önceleyeceklerini aktardığı kaydedildi.
SNCF şirketinin, günlük 1000 Yüksek Süratli Tren (TGV), 14 bin Bölgesel Ekspres Nakliyat (TER) filosu ile nakliyecilikte harcadığı gücün, Fransa’nın yıllık elektrik tüketiminin yüzde 1 ila 2’sine denk geldiğine dikkat çekilen haberde, bunun başşehir Paris ile Marsilya’nın yıllık elektrik tüketiminden çok olduğuna işaret edildi.
Ek tedbirler alınmadan uygulanması sıkıntı bir senaryo
Haberde, SNCF yetkililerinin, hükümetin şirketlere “çalışanlarına uzaktan çalışma mecburiliği getirme” üzere ek tedbirler almadan, elektrik tüketimi üzerinden bir kazanım elde etmek için trenleri azaltma talebini anlamakta kuvvetlik çektiğine vurgu yapıldı.
Aksi durumda istasyonlarda uzun kuyruklar, tıka basa trenler ve her gün keder yanan demir yolu idarecileri üzere problemlerin baş göstereceği uyarısı yapıldı.
Haberde, yeni atanan Ulaştırma Bakanı Clement Beaune’un, demir yolu, hava yolu, kara yolu ve deniz nakliyeciliği yapan şirketlere kış devri için tasarruf planlarını hazırlamaları için talimat gönderdiği hatırlatıldı.
Haberde yer alan bilgilere bakılırsa, SNCF tasarruf kapsamında aldığı bir dizi önleme karşın şu an elektriğe yıllık yaklaşık 400 milyon avro harcıyor.