varilabi
Member
Elektrikli otomobil satışları 8 ayda 3’e katlandı
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden (ODD) derlenen verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari vasıta toplam satışları, yerde yılın 8 ayında 2021’in tıpkısı dönemine kıyasla yüzde 8,5 azalarak 458 1000 446 tane oldu.
Söz konusu dönemde otomobil satışları yüzde 9,4 azalarak 354 1000 543 tane ve hafif ticari vasıta satışları bile yüzde 5,2 düşüşle 103 1000 903 tane olarak gerçekleşti.
Otomobil pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, çevre genelinde içildikten yavaş yavaş üretimi azaltılan ve ileride üretiminin tamamen durdurulması planlanan diesel motorlu otomobil satışlarındaki düşüşün sürmesi dikkati çekiyor. Üreticilerin geçmiş yıllara kıyasla henüz rengi diesel motorlu uzlaştıran piyasaya sunması bile diesel satışlardaki azalışta önemli etkenlerden akraba olarak kabul ediliyor.
Oto gazlı otomobil satışlarında bile azalış kaydedildi. Gelecekte içten yanmalı motorlu otomobillerin yerini alması muhtemel hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları ise son dönemlerde olduğu gibi artmaya sürme etti.
Benzinli otomobiller ilk sırada
Türkiye otomobil pazarında, yerde yılın ilk 8 ayında benzinli otomobiller 250 1000 401 adetlik satışla zaman, diesel otomobiller ise 60 1000 316 adetle ikinci sırada yer öncü.
Hibrit otomobil satışları 34 1000 265 tane olurken, oto gazlı otomobil satışları 6 1000 278 tane ve elektrikli otomobil satışı bile 3 1000 283 tane olarak kayıtlara geçti.
Ocak-Ağustos 2021’dahi 256 1000 815 benzinli, 80 1000 643 diesel, 33 1000 287 hibrit, 19 1000 451 oto gazlı ve 1.196 elektrikli otomobil satışı yapılmıştı. Böylece elektrikli otomobil satışları yaklaşık 3 kat artım gösterdi.
Sadece hibrit ve elektrikli arttı
Benzinli otomobil satışları, yerde yılın 8 ayında 2021’in tıpkısı dönemine göre yüzde 2,5, diesel otomobil satışları yüzde 25,2 ve oto gazlı otomobil satışları yüzde 67,7 geriledi.
Bu dönemde hibrit otomobil satışları yüzde 2,9 ve elektrikli otomobil satışları bile yüzde 174,5 artım kaydetti.
Satışlardaki artım tüketicilerin ilgisini ortaya koyuyor
Ocak-Ağustos 2021’dahi yüzde 20,6 olan diesel otomobillerin satışlardan aldığı pay, yerde yılın tıpkısı döneminde yüzde 17’ye geriledi.
Söz konusu dönemde benzinli otomobillerin payı yüzde 65,6’dan yüzde 70,6’ya yükselirken, oto gazlı otomobillerin payı yüzde 5’ten yüzde 1,8’açınık geriledi.
Elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payı yüzde 0,3’ten yüzde 0,9’a ve hibrit otomobillerin payı bile yüzde 8,5’ten yüzde 9,7’ye artık.
Veriler, materyalizm bile yaygınlaşmakta olan elektrikli ve hibrit otomobillerin, Türkiye otomobil pazarından aldığı payın az seviyelerde olduğuna işaret etti. Adet bazında bile az olmasına karşın satışların nema hızı, tüketicilerin elektrikli otomobillere olan ilgisini ortaya koyuyor.
“Yeşil otomobillerin” pazardan aldığı payın, ilerleyen dönemlerde Togg’un pazara girmesi ve dünyadaki gelişmelerle beraberce henüz bile artması bekleniyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden (ODD) derlenen verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari vasıta toplam satışları, yerde yılın 8 ayında 2021’in tıpkısı dönemine kıyasla yüzde 8,5 azalarak 458 1000 446 tane oldu.
Söz konusu dönemde otomobil satışları yüzde 9,4 azalarak 354 1000 543 tane ve hafif ticari vasıta satışları bile yüzde 5,2 düşüşle 103 1000 903 tane olarak gerçekleşti.
Otomobil pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, çevre genelinde içildikten yavaş yavaş üretimi azaltılan ve ileride üretiminin tamamen durdurulması planlanan diesel motorlu otomobil satışlarındaki düşüşün sürmesi dikkati çekiyor. Üreticilerin geçmiş yıllara kıyasla henüz rengi diesel motorlu uzlaştıran piyasaya sunması bile diesel satışlardaki azalışta önemli etkenlerden akraba olarak kabul ediliyor.
Oto gazlı otomobil satışlarında bile azalış kaydedildi. Gelecekte içten yanmalı motorlu otomobillerin yerini alması muhtemel hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları ise son dönemlerde olduğu gibi artmaya sürme etti.
Benzinli otomobiller ilk sırada
Türkiye otomobil pazarında, yerde yılın ilk 8 ayında benzinli otomobiller 250 1000 401 adetlik satışla zaman, diesel otomobiller ise 60 1000 316 adetle ikinci sırada yer öncü.
Hibrit otomobil satışları 34 1000 265 tane olurken, oto gazlı otomobil satışları 6 1000 278 tane ve elektrikli otomobil satışı bile 3 1000 283 tane olarak kayıtlara geçti.
Ocak-Ağustos 2021’dahi 256 1000 815 benzinli, 80 1000 643 diesel, 33 1000 287 hibrit, 19 1000 451 oto gazlı ve 1.196 elektrikli otomobil satışı yapılmıştı. Böylece elektrikli otomobil satışları yaklaşık 3 kat artım gösterdi.
Sadece hibrit ve elektrikli arttı
Benzinli otomobil satışları, yerde yılın 8 ayında 2021’in tıpkısı dönemine göre yüzde 2,5, diesel otomobil satışları yüzde 25,2 ve oto gazlı otomobil satışları yüzde 67,7 geriledi.
Bu dönemde hibrit otomobil satışları yüzde 2,9 ve elektrikli otomobil satışları bile yüzde 174,5 artım kaydetti.
Satışlardaki artım tüketicilerin ilgisini ortaya koyuyor
Ocak-Ağustos 2021’dahi yüzde 20,6 olan diesel otomobillerin satışlardan aldığı pay, yerde yılın tıpkısı döneminde yüzde 17’ye geriledi.
Söz konusu dönemde benzinli otomobillerin payı yüzde 65,6’dan yüzde 70,6’ya yükselirken, oto gazlı otomobillerin payı yüzde 5’ten yüzde 1,8’açınık geriledi.
Elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payı yüzde 0,3’ten yüzde 0,9’a ve hibrit otomobillerin payı bile yüzde 8,5’ten yüzde 9,7’ye artık.
Veriler, materyalizm bile yaygınlaşmakta olan elektrikli ve hibrit otomobillerin, Türkiye otomobil pazarından aldığı payın az seviyelerde olduğuna işaret etti. Adet bazında bile az olmasına karşın satışların nema hızı, tüketicilerin elektrikli otomobillere olan ilgisini ortaya koyuyor.
“Yeşil otomobillerin” pazardan aldığı payın, ilerleyen dönemlerde Togg’un pazara girmesi ve dünyadaki gelişmelerle beraberce henüz bile artması bekleniyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.