Egeli hububatçılardan 8 ayda 687 milyon dolarlık ihracat

varilabi

Member
Egeli hububatçılardan 8 ayda 687 milyon dolarlık ihracat
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Muhammet Öztürk, 2022 yılının ilk ayından itibaren sektörün istikrarlı tek muvaffakıyet gösterdiğini belirtti.


Son dönemde yüzde 200’lere varan ihracat artışına şahit olduklarını vurgulayan Öztürk, şunları söyledi:


“Bölgemizden 2022’nin ilk 8 ayında yaptığımız hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ihracatı geçen senenin tıpkısı dönemine göre yüzde 64 yükselişle 687 milyon dolara ulaştı. İlk çeyrekte, 1 milyar doları aşacağımızın sinyallerini vermiştik. 25 Eylül 2021 tarihinden 24 Eylül 2022 tarihine kadar olan son tek yıllık dönemde ihracatımız yüzde 70 artarak 981 milyon dolara ulaştı. Eylül ayında bile rekor kırmaya sürme ediyoruz, 20 günlük dönemde ihracatımızı yüzde 115 müzayede başarısı gösterdik. Sektörümüz Türkiye genelinde son tek yıllık dönemde ihracatını 10,8 milyar dolara taşıdı. Tarım ürünleri ihracatında sektörümüzün payı yüzde 43’açınık yükseldi. ‘Tahıl Koridoru Anlaşması’ ile Türkiye’nin kolaylaştırıcı rolü tüm materyalizm takdir gördü. Bunun önümüzdeki dönemde Türk hububat bakliyat ve yağlı tohumlar sektörümüze olumlu etkisini görmeyi umuyoruz.”


Öztürk, 146 ülke ve bölgeye ulaştıklarını, Ege’nin hububat bakliyat ve yağlı tohumlar ihracatının yüzde 57’sini oluşturan nebatî yağ hariç satımının bile yüzde 69 artışla 397 milyon dolara çıktığını vurguladı.


Hedef Uzak Doğu pazarı


Dünyanın gıda teknolojileri üzerinden şekilleneceği yeni dönemde Türkiye’nin, tarımsal ürünlerini işleyip, paketleyip ve markalaştırarak hak ettiği katma değere ulaştırabilecek güce sahip olduğunu nâkil Öztürk, “TURQUALITY Projesi kapsamında Türk lezzetlerini ABD’dahi tanıttık. Türk mutfağının 5 yıl süreyle Las Vegas Üniversitesinde müfredata girmesini sağladık. Sektörümüzün önemli hedef pazarlarından ABD’ye Türk gıda ürünlerinin ihracatının katlanarak artmasını hedefliyoruz. Ayrıca yakın gelecekte üyelerimizin açınık-ticaret konusunda farkındalıklarını yükseltecek eğitimlerimiz ve Çin özelinde geliştirdiğimiz sayısal pazarlama stratejilerimiz ile Uzak Doğu pazarında henüz sayı tanınır olmayı hedefliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.