varilabi
Member
Deri ve deri mamulleri sektöründen 1,7 milyar dolarlık ihracat
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, toplantı ve toplantı mamulleri sektörünün ihracatı, ekimde geçen yılın tıpkısı ayına kıyasla yüzde 6,1 artarak 168,9 milyon abd oldu.
Ekimde en fazla ihracat gerçekleştirilen ilk 3 ülkeden Almanya’ya yüzde 5 artışla 13,7 milyon abd, Ukrayna’ya yüzde 387,5 artışla 11,4 milyon abd ve Birleşik Krallık’a yüzde 36 artışla 9 milyon dolarlık hariç satım yapıldı.
AB ülkeleri arasında en sayı ihracat artışı yaşanan ülke ise yüzde 157 artım ve 242 1000 dolarla Estonya oldu.
Deri ve toplantı mamulleri sektörü, yılın 10 ayında ise 1,7 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
-“Ekimde en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz abaşo sektörümüz 99,9 milyon dolarla pabuç sektörü oldu”
İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Güven Karaca, 2021’in tamamında gerçekleştirdikleri ihracat değerini yerde yılın 10 ayında yakaladıklarını belirterek, “Ayakkabı sektöründe yine tek rekorla geçen yılın tıpkısı dönemine göre yüzde 19,3’lük artım yakaladık ve 1 milyar abd ihracat seviyesine ulaştık. Saraciye ürün grubunda yüzde 31,6 artışla 251 milyon dolarlık ihracata imza attık. Aynı dönemde yarı işlenmiş ve münteha toplantı ve işlenmiş kürk abaşo ürün grubunda yüzde 10,1 artışla 238 milyon dolarlık ihracat, toplantı ve kürk giyim grubumuzda ise yüzde 11,4 artışla 194 milyon abd mesabesinde ihracat gerçekleştirildi.” dedi.
Alt ürün gruplarında yapılan ihracat rakamlarını bile nine Karaca, şunları kaydetti:
“Ekim ayında en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz abaşo sektörümüz 99,9 milyon dolarla pabuç sektörü oldu. Ayakkabı sektöründe geçtiğimiz yılın tıpkısı ayına göre yüzde 15,4’lük artım yakaladık ve tüm zamanların ekim ertesi rekor seviyesine ulaştık. Ekimde toplantı ve kürk giyim ürün grubunda yüzde 9 artışla 26 milyon abd, saraciye ürün grubunda yüzde 8 artışla 24,7 milyon abd, yarı işlenmiş ve münteha toplantı ve işlenmiş kürk ürün grubunda yüzde 33 azalışla 17 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Bu rakamlar doğrultusunda toplantı ve toplantı mamulleri geneliyle pabuç ve saraciye ürün grupları ihracatımızda en yüksek ekim ertesi değerlerine ulaştık.
Diğer tek önemli husus, toplantı ve toplantı mamullerinde geçen ağrı üstün bazında ihracat artışımız yüzde 6,1, miktar bazında ihracat artışımız bile yüzde 2,5 oldu. Değer bazındaki ihracat artışının miktar bazındaki ihracat artışından fazla olması sektörümüzün katma kıymetli ürün üretiminin arttığının bile tek göstergesi.”
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, toplantı ve toplantı mamulleri sektörünün ihracatı, ekimde geçen yılın tıpkısı ayına kıyasla yüzde 6,1 artarak 168,9 milyon abd oldu.
Ekimde en fazla ihracat gerçekleştirilen ilk 3 ülkeden Almanya’ya yüzde 5 artışla 13,7 milyon abd, Ukrayna’ya yüzde 387,5 artışla 11,4 milyon abd ve Birleşik Krallık’a yüzde 36 artışla 9 milyon dolarlık hariç satım yapıldı.
AB ülkeleri arasında en sayı ihracat artışı yaşanan ülke ise yüzde 157 artım ve 242 1000 dolarla Estonya oldu.
Deri ve toplantı mamulleri sektörü, yılın 10 ayında ise 1,7 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
-“Ekimde en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz abaşo sektörümüz 99,9 milyon dolarla pabuç sektörü oldu”
İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Güven Karaca, 2021’in tamamında gerçekleştirdikleri ihracat değerini yerde yılın 10 ayında yakaladıklarını belirterek, “Ayakkabı sektöründe yine tek rekorla geçen yılın tıpkısı dönemine göre yüzde 19,3’lük artım yakaladık ve 1 milyar abd ihracat seviyesine ulaştık. Saraciye ürün grubunda yüzde 31,6 artışla 251 milyon dolarlık ihracata imza attık. Aynı dönemde yarı işlenmiş ve münteha toplantı ve işlenmiş kürk abaşo ürün grubunda yüzde 10,1 artışla 238 milyon dolarlık ihracat, toplantı ve kürk giyim grubumuzda ise yüzde 11,4 artışla 194 milyon abd mesabesinde ihracat gerçekleştirildi.” dedi.
Alt ürün gruplarında yapılan ihracat rakamlarını bile nine Karaca, şunları kaydetti:
“Ekim ayında en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz abaşo sektörümüz 99,9 milyon dolarla pabuç sektörü oldu. Ayakkabı sektöründe geçtiğimiz yılın tıpkısı ayına göre yüzde 15,4’lük artım yakaladık ve tüm zamanların ekim ertesi rekor seviyesine ulaştık. Ekimde toplantı ve kürk giyim ürün grubunda yüzde 9 artışla 26 milyon abd, saraciye ürün grubunda yüzde 8 artışla 24,7 milyon abd, yarı işlenmiş ve münteha toplantı ve işlenmiş kürk ürün grubunda yüzde 33 azalışla 17 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Bu rakamlar doğrultusunda toplantı ve toplantı mamulleri geneliyle pabuç ve saraciye ürün grupları ihracatımızda en yüksek ekim ertesi değerlerine ulaştık.
Diğer tek önemli husus, toplantı ve toplantı mamullerinde geçen ağrı üstün bazında ihracat artışımız yüzde 6,1, miktar bazında ihracat artışımız bile yüzde 2,5 oldu. Değer bazındaki ihracat artışının miktar bazındaki ihracat artışından fazla olması sektörümüzün katma kıymetli ürün üretiminin arttığının bile tek göstergesi.”
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.