Bir oyuncak fikriniz mi var? Oyuncak üreticileri sizden haber almak istiyor.

Barbie45

New member
2022'nin sonlarına doğru Amsterdam'da çevre sanatçısı ve Lego tutkunu Lucas Bolt, masa üstü rol yapma oyunu Dungeons & Dragons'ın 50. yıldönümünü kutlamak için şirketin kitle kaynak sağladığı bir Lego seti tasarımı üzerinde çalıştı.

“İki yoğun haftayı her gece, her hafta sonu ve sahip olduğum her zaman bunun üzerinde çalışarak geçirdim” dedi.

Bay Bolt, oyuncak üreticisinin 2008 yılında çevrimiçi olarak hayranlarından doğrudan fikir almak amacıyla başlattığı bir program olan Lego Ideas'ın tasarımını yaratmak istiyordu. Tipik olarak tasarımcılar konseptlerini platformda yayınlıyor ve bir tasarım 10.000 oy alırsa şirket onu üretim için değerlendiriyor. Ancak bu durum farklıydı: Şirket ilk kez hayranlara üzerinde çalışacakları bir konsept veriyordu.

Bay Bolt birkaç yıldır çoğunlukla Instagram'daki takipçileri için kendi setlerini tasarlıyordu, ancak ürettiği bir şey ilk kez gerçekten ilgi gördü. Jüri onun setini ve diğer dört setini kısa listeye seçti ve hayranlar yapılan oylamada onun setini favorileri olarak seçti.


Lego Ideas, fikir almak için doğrudan tüketicilere giden bölümler oluşturan şirketlerin büyüyen stratejisinin bir parçasıdır. Lego daha kişisel bir yaklaşım benimsiyor ve hayranların tasarımları göndermesine olanak tanıyor; diğer şirketler ise tüketicilere ne görmek istediklerini veya mucitlerle en son projeleri hakkında ne konuşmak istediklerini araştırıyor. Bu girişimler özellikle niş koleksiyoncu grupları ve diğer kendini adamış hayranlar arasında başarılı oluyor.

Morningstar'ın oyuncak endüstrisi analisti Jaime M. Katz, doğrudan tüketiciye yönelik modelleri olan oyuncak şirketlerinin, Amazon gibi distribütörlerle aynı hedef kitleye ulaşmadığını, ancak doğrudan satışta uzmanlaşmış bir birimin yine de genel iş için fayda sağladığını söyledi. finansal hizmetler şirketi. Şirketlerin doğrudan satışı tercih etmesinin temel nedeni, tüketici satın alma verilerine erişim hızıdır.

Bayan Katz, bu verilerin oyuncak şirketlerinin ürünlerini pazara daha hızlı sunmalarına ve trendlerden ve satın alma modellerinden yararlanmalarına yardımcı olabileceğini söyledi. Ayrıca, stok fazlası daha az olduğundan şirketin web sitelerinde satılan ürünlerde daha az indirim söz konusudur.

“Metodolojiyi son benimseyen kişi olmak istemezsiniz” dedi, “birisi sizden daha hızlı hareket edebilir.”

Bayan Katz, birçok şirketin doğrudan tüketiciye yönelik bölümlerini odak grubunun bir sonraki versiyonu olarak gördüğünü ekledi. “Verileri çok daha geniş bir şekilde toplayabilirsiniz” dedi. “Bu, Chicago'da bir ofiste oturan altı kişinin 'Peki, Barbie hakkında ne düşünüyorsun?' demesi gibi değil.”


Görünüşe göre Mattel, tüketicilerin Barbie hakkında ne düşündüğünü bilmek isterken, Mattel Creations adlı web sitesiyle niş bir yaklaşım benimsiyor ve Barbie, Hot Wheels ve hayran kitlesine göre uyarlanmış diğer markalar için kitlesel fonlama kampanyaları yürütüyor.

Mattel'in küresel doğrudan tüketiciye yönelik portföyünün genel müdürü Sanjay Luthra, “Hayranlarımızdan elde ettiğimiz bilgi zenginliği çok değerli” dedi.

Tüketici takıntısını geliştirmenin Mattel'in ürün geliştirme stratejisinin önemli bir parçası olduğunu söyleyen Bay Luthra, Mattel'in ürün fikirleri almak için hayranlarının sosyal medyada söylediklerini sürekli kontrol ettiğini ekledi. Örneğin oyuncak üreticisinin, sosyal medyada “Barbie” filmine büyük tepki almasının ardından Mattel Creations'ın internet sitesinde sattığı tuhaf Barbie'nin, platformda tüm zamanların en çok satan bebeği olduğunu söyledi.

Lego Ideas gibi bir tasarım reklam programı da şirketlere ürün geliştirme konusunda yardımcı olabilir. Lego Ideas'ın pazarlama müdürü Monica Pedersen, “Bize bu ürünü istediklerini söyleyen 10.000 kişi var” dedi. “Bu çok özel çünkü her bir Lego ürününü 10.000 kişiyle test etmiyoruz.”


Oyun yayıncısı Wizards of the Coast'un bir takas kart oyunu olan Magic: The Gathering, özel sanat eserleri gibi görsel işlemler içeren özel kartları satmak için Secret Lair adlı benzer bir program kullanıyor.

Hasbro'nun sahibi olduğu Wizards of the Coast'un koleksiyon parçalarından sorumlu başkan yardımcısı Mark Heggen, Secret Lair'in şirkete “hiç sahip olmadığımız düzeyde bir görünürlük sağladığını” söyledi. “Gerçekliğe dair biraz içgörümüz var, böylece insanların nasıl davrandığını, onlar için neyin heyecan verici olduğunu, geri dönüp dönmeyeceklerini veya başarısız olup olmayacaklarını anlayabiliyoruz.”

Toronto'daki bir oyuncak şirketi olan Spin Master, 1994 yılında kurulduğundan bu yana mucitlerden fikir alıyor. Spin-Meister oyuncak inovasyonundan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Ben Dermer, şirketin en büyük avantajının mucit topluluğuyla olan “karşılıklı saygısından” geldiğini söyledi.

“Diğer şirketlerdeki mucitlerin yıllar boyunca sıklıkla iftiraya uğradığını ve onlara gerektiği kadar iyi davranılmadığını düşünüyorum” dedi.

Bay Dermer, oyuncak endüstrisinde yaklaşık 300 profesyonel mucidin bulunduğunu ve Spin Master'ın çoğuyla düzenli iletişim halinde olduğunu söyledi. Bir fikir resmi olarak Spin Master'a değerlendirilmek üzere sunulmadan önce, şirketin mucit ilişkileri departmanının bir üyesi genellikle ürünün uygulanabilirliği hakkında zaten kapsamlı tartışmalar yapmıştır.


Bay Bolt, Lego ile yaptığı çalışma nedeniyle her set için yüzde 1 satış komisyonu ve kendisi için de setin 10 kopyası ile ödüllendiriliyor. Red Dragon's Tale adı verilen son set 3.745 parçadan oluşuyor ve oynanabilir bir macera ve tabii ki bir zindan ve bir ejderha içeriyor. Lego mağazalarında, şirketin kitlesel pazar tekliflerinin çoğunun çok üzerinde bir fiyat olan 360 dolara satılıyor.

Lego, Ideas programı aracılığıyla binlerce giriş alıyor, ancak bir setin müşterilere ulaşma çıtası oldukça yüksek. Bir set hayranlardan 10.000'den fazla oy alırsa şirket genellikle bunu üretim için değerlendiriyor. Set üretildiğinde hem doğrudan Lego hem de Target ve Amazon gibi perakendeciler tarafından satılacak.

Yılda yaklaşık yüz takım oylama eşiğine ulaşıyor (her ne kadar bu sayı her yıl artıyor olsa da) ve bunlardan yalnızca 56 takım, Bay Bolt'un tasarımı da dahil olmak üzere, programın başladığı 2008 yılından bu yana üretime ulaştı. Bunu şirketin yalnızca 2023'te piyasaya sürülen 916 setiyle karşılaştırın.

Setler hâlâ Lego'nun iç tasarımından ve testlerinden geçiyor. Bayan Pedersen, şirketin, ürünün vizyonlarına uygun olmasını sağlamak için ayda bir veya iki kez Fikir setleri üzerinde çalışan tasarımcılarla buluştuğunu söyledi.

Bay Bolt, Lego testçileriyle olan deneyimi hakkında şunları söyledi: “Bir Lego üreticisi olarak buna nasıl yaklaştıklarını görmek gerçekten çok özeldi.” “Tasarımcılardan oluşan bir ekip vardı ve benim ortaya çıkardığım bir şeyi tasarlamak için bu kadar çok zaman harcamaları gerçekten harikaydı.”