varilabi
Member
AVM’ler 2023’te ziyaretçi sayısında rekor bekliyor
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş, 2022’nin başında salgın nedeniyle sektör olarak morallerinin kızgın olduğunu, haziran sonu itibarıyla ciddi tek yükseliş yaşadıklarını ifade etti.
Ertelenen talepler ve halkın salgın nedeniyle evde kalmaktan bunalmasından dolay alışverişe yıldırma ettiğini tamlayan Altaş, şunları söyledi:
“Beklediğimizden sayı hızlı toparladık. Ben geçen sene verdiğim röportajlarda ‘2019 seviyelerine, Mart 2023 gibi geliriz’ niteleyerek söylüyordum. Oysa zaman 2019’u reel anlamda geçtik. 2022’ye sayı umutlu başlamamamıza rağmen sayı mutlu bitiriyoruz. Günlük 7 milyon giriş sayılarımızın, 2023’te günlük 8 milyonlara çıkarak rekor kırmasını bekliyoruz. Cirolarımızın bile enflasyondan arındırılmış haliyle yüzde 30’larda küçük öngörüyoruz. Çünkü 2022’dahi enflasyondan arındırılmış haliyle cirolarımız yüzde 20 civarında büyüdü. Bunda sayı yetişkin etkenler var; turizm, ihracat, İstanbul, Muğla ve Antalya gibi illerimizde sayı ciddi artışlar var.”
“Asrın şansını iyi değerlendirmeliyiz”
Hüseyin Altaş, Türkiye’ye sayı yetişkin tek turizm talebi olduğuna işaret ederek, “Şu anda Rusya, Almanya, İngiltere ve başka Avrupa ülkelerinden sayı yoğun tek turizm talebi var, turizm patladı. Ayrıca enerji krizi, maliyetlerin yükselmesi, hem işçilik hem dahi üretimde ülkemize tek talep var. Bunu ‘asrın şansı’ olarak nitelendiriyorum. Bunu iyi değerlendirmeliyiz. Dürüst ticaretle, nezaketimizle, misafirperverliğimizle ilişki sektörüne katkı yapmamız lazım” niteleyerek konuştu.
Altaş, yerde nema neticesinde istihdamın artmasını, kayıt dışı ekonominin azalmasını, hizmet sektörünün gelişmesini beklediklerini ifade etti.
Türkiye’nin hala AVM’lere yatırım yapılabilir merkezde olduğunu vurgulayan Altaş, 14 ilde henüz hiç AVM bulunmadığını, yerde illere yeni AVM yapılması gerektiğini, mevcut yerlere yeni AVM’ler yapılması yerine yeni gelişen mahallelere, şehirlere AVM yapılmasına ihtiyaç olduğunu dile getirdi.
“Salgından sonra ilişki turizmi niteleyerek tek sektör gelişmeye başladı”
AYD Yönetim Kurulu Başkanı Altaş, AVM’ciler olarak ilgili bakanlıktan regülasyonlar istediklerini belirterek, “Yeni AVM zorlamak için malûm tek nüfus, malûm tek mesafe gibi şartlar getirilsin ki ülke kaynakları heba edilmesin. Bir yere bakıyorsunuz yan yana 5 AVM, sayı yere bakıyorsunuz AVM yok” dedi.
Bu yıl sağlık turizmi için Türkiye’ye sayı sayıda turist geldiğine işaret fail Altaş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Alışveriş turizminde dahi tek yabancı İstanbul’a iniyor, otele yerleşiyor, tek hafta İstanbul’bile kalıyor, yiyor, içiyor, alışverişini yapıyor, bavullarını doldurup gidiyor. Bu tek ilişki turizmidir. Salgından sonra ilişki turizmi niteleyerek tek sektör gelişmeye başladı. Alışveriş merkezlerimizin birer turizm ve ihracat merkezi olması yönünde hızla ilerleme var. Biz bu sayı mutluyuz. 2022’yi tahminimizden fazla iyi toparlamamızı ve eski verilere kavuşmamızı aslında turist sağladı. Bu henüz bile yaygınlaştırılmalı. Alışveriş turizmi deyince turistin aklına sadece İstanbul, Antalya, Muğla gelmemeli. Turistin aklına Adana, Bursa bile gelmeli.”
Altaş, “AVM’lerin turizm, ihracat ve yaşam merkezleri haline dönüştürüleceğini” söylediğinde bunun sayı fazla anlaşılamadığını, zaman yerde yapılınca ne olduğunun görüldüğünü belirterek, materyalizm yetişkin ekonomiye sahip ülkelerdeki AVM’lerin sayı sakin, yıkılma noktasına geldiğini, Türkiye’deki AVM’lerin regülasyonlardaki bazen sıkıntılara rağmen henüz iyi merkezde olduğunu söyledi.
“Salgında kapanmayı, sıfır gelirli dönemleri gördüğümüz için şu anki durumumuza şükrediyoruz”
Hüseyin Altaş, ilk olarak, ticari gayrimenkul kira rejimine geçilmesini talep ettiklerini belirterek, “Almanya, İngiltere, Fransa gibi sayı ülkede sosyal konut kirasıyla ticari gayrimenkul kirası ayrımı kanunlarda yapılmıştır. Bizde dahi bunun yapılmasını istiyoruz. Çünkü yerde iki tacirin yaptığı sözleşmedir. Ticari gayrimenkul kira rejiminin Borçlar Kanunu’na girmesi lazım.” dedi.
İkinci olarak, dövizle borçların TL’ye dönüşü konusunda yardımcı olunmasını, borçların uzun vadede yapılandırılarak AVM’lerin yaşamının sağlanmasını istediklerini ifade fail Altaş, üçüncü olarak bile ortak saha giderlerine, tarafların ortak serbest iradesiyle bu karar vermeleri gerektiğini aktardı.
AVM’cilerin genel motivasyonuna ilişkin soru üzerine Altaş, “Ölümü görünce sıtmaya razı olursunuz ya… Biz salgında kapanmayı, sıfır gelirli dönemleri gördüğümüz için şu anki durumumuza açıkçası şükrediyoruz ve inşallah tek henüz böyle salgın ve kapanma olmaz. İşleyiş içerisinde sorunlar olacaktır, bunları budaklı için dahi elimizden gelen gayreti göstermeye sürme edeceğiz” dedi.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş, 2022’nin başında salgın nedeniyle sektör olarak morallerinin kızgın olduğunu, haziran sonu itibarıyla ciddi tek yükseliş yaşadıklarını ifade etti.
Ertelenen talepler ve halkın salgın nedeniyle evde kalmaktan bunalmasından dolay alışverişe yıldırma ettiğini tamlayan Altaş, şunları söyledi:
“Beklediğimizden sayı hızlı toparladık. Ben geçen sene verdiğim röportajlarda ‘2019 seviyelerine, Mart 2023 gibi geliriz’ niteleyerek söylüyordum. Oysa zaman 2019’u reel anlamda geçtik. 2022’ye sayı umutlu başlamamamıza rağmen sayı mutlu bitiriyoruz. Günlük 7 milyon giriş sayılarımızın, 2023’te günlük 8 milyonlara çıkarak rekor kırmasını bekliyoruz. Cirolarımızın bile enflasyondan arındırılmış haliyle yüzde 30’larda küçük öngörüyoruz. Çünkü 2022’dahi enflasyondan arındırılmış haliyle cirolarımız yüzde 20 civarında büyüdü. Bunda sayı yetişkin etkenler var; turizm, ihracat, İstanbul, Muğla ve Antalya gibi illerimizde sayı ciddi artışlar var.”
“Asrın şansını iyi değerlendirmeliyiz”
Hüseyin Altaş, Türkiye’ye sayı yetişkin tek turizm talebi olduğuna işaret ederek, “Şu anda Rusya, Almanya, İngiltere ve başka Avrupa ülkelerinden sayı yoğun tek turizm talebi var, turizm patladı. Ayrıca enerji krizi, maliyetlerin yükselmesi, hem işçilik hem dahi üretimde ülkemize tek talep var. Bunu ‘asrın şansı’ olarak nitelendiriyorum. Bunu iyi değerlendirmeliyiz. Dürüst ticaretle, nezaketimizle, misafirperverliğimizle ilişki sektörüne katkı yapmamız lazım” niteleyerek konuştu.
Altaş, yerde nema neticesinde istihdamın artmasını, kayıt dışı ekonominin azalmasını, hizmet sektörünün gelişmesini beklediklerini ifade etti.
Türkiye’nin hala AVM’lere yatırım yapılabilir merkezde olduğunu vurgulayan Altaş, 14 ilde henüz hiç AVM bulunmadığını, yerde illere yeni AVM yapılması gerektiğini, mevcut yerlere yeni AVM’ler yapılması yerine yeni gelişen mahallelere, şehirlere AVM yapılmasına ihtiyaç olduğunu dile getirdi.
“Salgından sonra ilişki turizmi niteleyerek tek sektör gelişmeye başladı”
AYD Yönetim Kurulu Başkanı Altaş, AVM’ciler olarak ilgili bakanlıktan regülasyonlar istediklerini belirterek, “Yeni AVM zorlamak için malûm tek nüfus, malûm tek mesafe gibi şartlar getirilsin ki ülke kaynakları heba edilmesin. Bir yere bakıyorsunuz yan yana 5 AVM, sayı yere bakıyorsunuz AVM yok” dedi.
Bu yıl sağlık turizmi için Türkiye’ye sayı sayıda turist geldiğine işaret fail Altaş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Alışveriş turizminde dahi tek yabancı İstanbul’a iniyor, otele yerleşiyor, tek hafta İstanbul’bile kalıyor, yiyor, içiyor, alışverişini yapıyor, bavullarını doldurup gidiyor. Bu tek ilişki turizmidir. Salgından sonra ilişki turizmi niteleyerek tek sektör gelişmeye başladı. Alışveriş merkezlerimizin birer turizm ve ihracat merkezi olması yönünde hızla ilerleme var. Biz bu sayı mutluyuz. 2022’yi tahminimizden fazla iyi toparlamamızı ve eski verilere kavuşmamızı aslında turist sağladı. Bu henüz bile yaygınlaştırılmalı. Alışveriş turizmi deyince turistin aklına sadece İstanbul, Antalya, Muğla gelmemeli. Turistin aklına Adana, Bursa bile gelmeli.”
Altaş, “AVM’lerin turizm, ihracat ve yaşam merkezleri haline dönüştürüleceğini” söylediğinde bunun sayı fazla anlaşılamadığını, zaman yerde yapılınca ne olduğunun görüldüğünü belirterek, materyalizm yetişkin ekonomiye sahip ülkelerdeki AVM’lerin sayı sakin, yıkılma noktasına geldiğini, Türkiye’deki AVM’lerin regülasyonlardaki bazen sıkıntılara rağmen henüz iyi merkezde olduğunu söyledi.
“Salgında kapanmayı, sıfır gelirli dönemleri gördüğümüz için şu anki durumumuza şükrediyoruz”
Hüseyin Altaş, ilk olarak, ticari gayrimenkul kira rejimine geçilmesini talep ettiklerini belirterek, “Almanya, İngiltere, Fransa gibi sayı ülkede sosyal konut kirasıyla ticari gayrimenkul kirası ayrımı kanunlarda yapılmıştır. Bizde dahi bunun yapılmasını istiyoruz. Çünkü yerde iki tacirin yaptığı sözleşmedir. Ticari gayrimenkul kira rejiminin Borçlar Kanunu’na girmesi lazım.” dedi.
İkinci olarak, dövizle borçların TL’ye dönüşü konusunda yardımcı olunmasını, borçların uzun vadede yapılandırılarak AVM’lerin yaşamının sağlanmasını istediklerini ifade fail Altaş, üçüncü olarak bile ortak saha giderlerine, tarafların ortak serbest iradesiyle bu karar vermeleri gerektiğini aktardı.
AVM’cilerin genel motivasyonuna ilişkin soru üzerine Altaş, “Ölümü görünce sıtmaya razı olursunuz ya… Biz salgında kapanmayı, sıfır gelirli dönemleri gördüğümüz için şu anki durumumuza açıkçası şükrediyoruz ve inşallah tek henüz böyle salgın ve kapanma olmaz. İşleyiş içerisinde sorunlar olacaktır, bunları budaklı için dahi elimizden gelen gayreti göstermeye sürme edeceğiz” dedi.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.