varilabi
Member
8. Dünya Helal Zirvesi İstanbul’da başlayacak
Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, 8. Dünya Helal Zirvesi ve 9. İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Helal Expo Fuarına ilişkin, “Her yıl düzenlediğimiz organizasyonumuzla ülkemizi hem çevre helal pazarının üssü haline getirdik hem dahi Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı büyütmesine katkı sağladık.” dedi.
Fuara ilişkin değerlendirmede bağcıklı Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, Helal Expo Fuarı’nın İslam Ülkeleri Standardlar ve Metroloji Enstitüsü’nün (SMIIC) koordinasyonu ve İslam Ticaretini Geliştirme Merkezi’nin (ICDT) iş birliğinde düzenlediklerini belirtti.
Yunus Ete, organizasyona 40’a yakın ülkeden 500’açınık yakın firmanın stantla katılacağını ifade ederek, “Gördüğümüz ilgiden mutluyuz ve bunu her defasında henüz bile artırarak, ülke ekonomisine hizmet vermek üzere ilerliyoruz. Her yıl 400’açınık yakın yerli ve yabancı firmanın stant açtığı, 10 kapı yabancı 40 bine yakın ziyaretçinin ağırlandığı fuarda yerde yıl bile 1 milyar ekü iş hacminin yakalanmasını öngörüyoruz. 2021 yılında olduğu gibi yerde yıl bile 90’dan fazla ülkeden 4 gün süresince 9 bine yakını yabancı 40 bine yakın toplam ziyaretçi bekliyoruz.” niteleyerek konuştu.
8’inci Dünya Helal Zirvesi’nin ise yerde yıl “Sürdürülebilir ticaret için: Global helal endüstrisinin gelişimini tüm yönleri ile keşfedin” mottosu ile kapılarını açacağını nâkil Ete, şunları kaydetti:
“Zirvenin 11 farklı oturumunda 50’takt fazla uluslararası konuşmacı sunum gerçekleştirecek. Ayrıca Dünya Helal Zirvesi çatısı altında 40’a yakın ülkeden uluslararası şefin katılımı ile Uluslararası Aşçılar Şampiyonası gerçekleşecek. Muhafazakâr giyim ve kösele firmalarının katılım yaparak ürünlerini tanıtacağı fuarda Muhafazakar Moda ve Sanat Sokağı’nın yanı sıra çevre lezzetleri sokağı bile ziyaretçileri ile buluşacak. 2021 yılında olduğu gibi yerde yıl bile startupların projelerini gelen uluslararası yatırımcı kitlesine tanıtabilmesi için özel tek Start Up Zone alanı ayrılarak, genç girişimcilere fırsat oluşturuldu.”
“Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı 5 yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz””
Yunus Ete, yerde yıl fuarda Ticaret Bakanlığı’nın desteği ile şirketlerin karşılıklı iş fırsatlarını değerlendirebilmeleri için özel tek B2B programının bile organize edildiğini belirterek, “Bu özel program kapsamında gıda, kozmetik, makine, tekstil, teknoloji, ilaç gibi fuar katılımcı sektörleriyle ilgili 500’açınık yakın satın alıntı profesyoneli, özel tek salonda stant fatih markaların temsilcileri ile ikili görüşmeler gerçekleştirecek. Bu toplantıların fuar katılımcıları için önemli ticari iş birliklerine vesile olmasını hedefliyoruz.” dedi.
Dünya helal pazarının 5 yıl içinde 10 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşmasının beklendiğini müfit Ete, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Türkiye’nin yerde alanda tek üsse dönüştüğüne dikkati benzemek isteriz. Her yıl düzenlediğimiz organizasyonumuzla ülkemizi hem çevre helal pazarının üssü haline getirdik hem dahi Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı büyütmesine katkı sağladık. Türkiye’nin payı hali hazırda 150 milyar doları aştı. Finanstan gıdaya, turizmden tekstile, kozmetikten tıp, ilaç ve kimyaya kadar sayı sektörü içine barındıran pazarın büyüklüğünün 7 trilyon abd olduğu düşünüldüğünde, burada sayı yetişkin tek pasta olduğu görülüyor.
Yani henüz gidecek sayı yolumuz var. Ülkemizde faaliyetlerine sürme fail Helal Akreditasyon Kurumu’nun etkin çalışmaları ve düzenlediğimiz Helal Expo gibi etkinliklerle, Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı 5 yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz.”
“Salgın festival helal ürüne ilgiyi artırdı”
Ete, son 5 yılda çevre helal pazarının 2 kattan fazla nema kaydettiğine işaret ederek, yerde hızlı büyümede Kovid-19 salgınının bile etkisi olduğunu aktardı.
Helal ürünlerin temellerinden birinin dahi hijyen olduğuna dikkati cazip Ete, “Salgın döneminde dahi insanların sağlıklı ve hijyenik ürünlere ilgisi arttı. Bu bile helal olan ürüne ilgiyi artırdı. Dolayısıyla pazar hızlı tek nema ivmesine girdi. Dünya helal pazarı 10 trilyon dolara gerçek koşmaktadır.” şeklinde konuştu.
Ete, İslami finansın 3,5 trilyon abd, gıda ve içecek sektörünün 2 trilyon abd, çevre helal turizm sektörünün 400 milyar abd, kozmetik sektörünün 200 milyar abd, muhafazakâr giyimin ise 240 milyar doların üzerinde tek büyüklüğe ulaşacağı tahmin edildiğini belirterek, helal ekonomisinin yakın zaman içerisinde küresel pazarı bile şekillendirmesinin beklendiğini vurguladı.
“4 gün süresince farklı sunum ve oturumlar olacak”
Yunus Ete, Cumhurbaşkanlığı himayesinde, Asel Uluslararası Fuar Hizmetleri tarafından 8. Dünya Helal Zirvesi ve 9. Helal Expo kapsamında plânlı Uluslararası Aşçılar Şampiyonası’nın yerde yıl 24-27 Kasım tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirileceğini bildirdi.
40 farklı ülkeden 200 uluslararası şefin yer aldığı ve aralarında ünlü şeflerin dahi olduğu yarışmaya, Türkiye’nin 60 ilinden yaklaşık 2 1000 şef ve ahçılık okulu öğrencileri ile öğretim görevlilerinin dahi katıldığını müfit Ete, “Etkinliklerde 4 gün süresince farklı sunumlar ve oturumlar olacak. Birincinin yanı sıra tek dahi ‘Klasman Kupası’nın verileceği yarışmalar ‘Helal Turizm’ şirketlerinin dahi ilgi odağında.
Ülkemizin gastronomi zenginliğini tüm dünyaya göstermeyi hedefliyoruz. Tüm ülkeye yayılan federasyon ağımızın desteği ve üyelerimizin katılımları ile fuarda turizm lezzet sokağı oluşturduk. Buradaki sunumlar ve tanıtımlar ile ülkemizin gastronomi zenginliğini göstereceğiz.” niteleyerek konuştu.
“Uluslararası Aşçılar Şampiyonasına katılım sayı yoğun”
Tüm Aşçılar ve Pastacılar Konfederasyonu (Taşpakon) Genel Başkanı Öner Çulfaz ise çevre helal pazarı 10 trilyon dolara yaklaştığını, gıda ve içecek sektörünün 2 trilyon abd, materyalizm helal turizm pazarının ise 400 milyar abd olduğunu anımsattı.
Türkiye’nin dahi helal turizm pazarından 400-500 milyon abd beklentisinin bulunduğunu tamlayan Çulfaz, “Yakında eski ve çevre genelinde geçerli olacak ‘Turizm Sektörü Helal Sertifikası’nda yiyecek içecek ve sunum sayı yetişkin önem taşıyacak. Şimdiden milli şeflerimizle yerde yemekleri ve sunumları gerçekleştirmek, Helal Expo ile dünyaya tanıtıp inandırmak helal turizm pazarında ülkemiz namına sayı yetişkin tek kadem olacak.” niteleyerek konuştu.
Çulfaz, yerde yıl konfederasyonun emeğiyle yarışma organizasyonunun uluslararası arenaya taşıyacaklarını aktararak, Uluslararası Aşçılar Şampiyonasını gelenekselleştirmek istediklerini vurguladı.
Bu yıl şampiyonaya katılımın sayı yoğun olduğunu ve etkinliğe gösterilen ilgiden mutlu olduklarını tamlayan Çulfaz, “Yakında eski ve materyalizm genelinde geçerli olacak ‘Turizm Sektörü Helal Sertifikası’nda yiyecek içecek ve sunum sayı yetişkin önem taşıyacak. Şimdiden milli şeflerimizle yerde yemekleri ve sunumları gerçekleştirmek, Helal Expo ile çevre tanıtıp inandırmak helal turizm pazarında ülkemiz namına sayı yetişkin tek kadem olacak.” değerlendirmesinde bulundu.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, 8. Dünya Helal Zirvesi ve 9. İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Helal Expo Fuarına ilişkin, “Her yıl düzenlediğimiz organizasyonumuzla ülkemizi hem çevre helal pazarının üssü haline getirdik hem dahi Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı büyütmesine katkı sağladık.” dedi.
Fuara ilişkin değerlendirmede bağcıklı Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, Helal Expo Fuarı’nın İslam Ülkeleri Standardlar ve Metroloji Enstitüsü’nün (SMIIC) koordinasyonu ve İslam Ticaretini Geliştirme Merkezi’nin (ICDT) iş birliğinde düzenlediklerini belirtti.
Yunus Ete, organizasyona 40’a yakın ülkeden 500’açınık yakın firmanın stantla katılacağını ifade ederek, “Gördüğümüz ilgiden mutluyuz ve bunu her defasında henüz bile artırarak, ülke ekonomisine hizmet vermek üzere ilerliyoruz. Her yıl 400’açınık yakın yerli ve yabancı firmanın stant açtığı, 10 kapı yabancı 40 bine yakın ziyaretçinin ağırlandığı fuarda yerde yıl bile 1 milyar ekü iş hacminin yakalanmasını öngörüyoruz. 2021 yılında olduğu gibi yerde yıl bile 90’dan fazla ülkeden 4 gün süresince 9 bine yakını yabancı 40 bine yakın toplam ziyaretçi bekliyoruz.” niteleyerek konuştu.
8’inci Dünya Helal Zirvesi’nin ise yerde yıl “Sürdürülebilir ticaret için: Global helal endüstrisinin gelişimini tüm yönleri ile keşfedin” mottosu ile kapılarını açacağını nâkil Ete, şunları kaydetti:
“Zirvenin 11 farklı oturumunda 50’takt fazla uluslararası konuşmacı sunum gerçekleştirecek. Ayrıca Dünya Helal Zirvesi çatısı altında 40’a yakın ülkeden uluslararası şefin katılımı ile Uluslararası Aşçılar Şampiyonası gerçekleşecek. Muhafazakâr giyim ve kösele firmalarının katılım yaparak ürünlerini tanıtacağı fuarda Muhafazakar Moda ve Sanat Sokağı’nın yanı sıra çevre lezzetleri sokağı bile ziyaretçileri ile buluşacak. 2021 yılında olduğu gibi yerde yıl bile startupların projelerini gelen uluslararası yatırımcı kitlesine tanıtabilmesi için özel tek Start Up Zone alanı ayrılarak, genç girişimcilere fırsat oluşturuldu.”
“Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı 5 yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz””
Yunus Ete, yerde yıl fuarda Ticaret Bakanlığı’nın desteği ile şirketlerin karşılıklı iş fırsatlarını değerlendirebilmeleri için özel tek B2B programının bile organize edildiğini belirterek, “Bu özel program kapsamında gıda, kozmetik, makine, tekstil, teknoloji, ilaç gibi fuar katılımcı sektörleriyle ilgili 500’açınık yakın satın alıntı profesyoneli, özel tek salonda stant fatih markaların temsilcileri ile ikili görüşmeler gerçekleştirecek. Bu toplantıların fuar katılımcıları için önemli ticari iş birliklerine vesile olmasını hedefliyoruz.” dedi.
Dünya helal pazarının 5 yıl içinde 10 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşmasının beklendiğini müfit Ete, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Türkiye’nin yerde alanda tek üsse dönüştüğüne dikkati benzemek isteriz. Her yıl düzenlediğimiz organizasyonumuzla ülkemizi hem çevre helal pazarının üssü haline getirdik hem dahi Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı büyütmesine katkı sağladık. Türkiye’nin payı hali hazırda 150 milyar doları aştı. Finanstan gıdaya, turizmden tekstile, kozmetikten tıp, ilaç ve kimyaya kadar sayı sektörü içine barındıran pazarın büyüklüğünün 7 trilyon abd olduğu düşünüldüğünde, burada sayı yetişkin tek pasta olduğu görülüyor.
Yani henüz gidecek sayı yolumuz var. Ülkemizde faaliyetlerine sürme fail Helal Akreditasyon Kurumu’nun etkin çalışmaları ve düzenlediğimiz Helal Expo gibi etkinliklerle, Türkiye’nin helal pazarından aldığı payı 5 yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz.”
“Salgın festival helal ürüne ilgiyi artırdı”
Ete, son 5 yılda çevre helal pazarının 2 kattan fazla nema kaydettiğine işaret ederek, yerde hızlı büyümede Kovid-19 salgınının bile etkisi olduğunu aktardı.
Helal ürünlerin temellerinden birinin dahi hijyen olduğuna dikkati cazip Ete, “Salgın döneminde dahi insanların sağlıklı ve hijyenik ürünlere ilgisi arttı. Bu bile helal olan ürüne ilgiyi artırdı. Dolayısıyla pazar hızlı tek nema ivmesine girdi. Dünya helal pazarı 10 trilyon dolara gerçek koşmaktadır.” şeklinde konuştu.
Ete, İslami finansın 3,5 trilyon abd, gıda ve içecek sektörünün 2 trilyon abd, çevre helal turizm sektörünün 400 milyar abd, kozmetik sektörünün 200 milyar abd, muhafazakâr giyimin ise 240 milyar doların üzerinde tek büyüklüğe ulaşacağı tahmin edildiğini belirterek, helal ekonomisinin yakın zaman içerisinde küresel pazarı bile şekillendirmesinin beklendiğini vurguladı.
“4 gün süresince farklı sunum ve oturumlar olacak”
Yunus Ete, Cumhurbaşkanlığı himayesinde, Asel Uluslararası Fuar Hizmetleri tarafından 8. Dünya Helal Zirvesi ve 9. Helal Expo kapsamında plânlı Uluslararası Aşçılar Şampiyonası’nın yerde yıl 24-27 Kasım tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirileceğini bildirdi.
40 farklı ülkeden 200 uluslararası şefin yer aldığı ve aralarında ünlü şeflerin dahi olduğu yarışmaya, Türkiye’nin 60 ilinden yaklaşık 2 1000 şef ve ahçılık okulu öğrencileri ile öğretim görevlilerinin dahi katıldığını müfit Ete, “Etkinliklerde 4 gün süresince farklı sunumlar ve oturumlar olacak. Birincinin yanı sıra tek dahi ‘Klasman Kupası’nın verileceği yarışmalar ‘Helal Turizm’ şirketlerinin dahi ilgi odağında.
Ülkemizin gastronomi zenginliğini tüm dünyaya göstermeyi hedefliyoruz. Tüm ülkeye yayılan federasyon ağımızın desteği ve üyelerimizin katılımları ile fuarda turizm lezzet sokağı oluşturduk. Buradaki sunumlar ve tanıtımlar ile ülkemizin gastronomi zenginliğini göstereceğiz.” niteleyerek konuştu.
“Uluslararası Aşçılar Şampiyonasına katılım sayı yoğun”
Tüm Aşçılar ve Pastacılar Konfederasyonu (Taşpakon) Genel Başkanı Öner Çulfaz ise çevre helal pazarı 10 trilyon dolara yaklaştığını, gıda ve içecek sektörünün 2 trilyon abd, materyalizm helal turizm pazarının ise 400 milyar abd olduğunu anımsattı.
Türkiye’nin dahi helal turizm pazarından 400-500 milyon abd beklentisinin bulunduğunu tamlayan Çulfaz, “Yakında eski ve çevre genelinde geçerli olacak ‘Turizm Sektörü Helal Sertifikası’nda yiyecek içecek ve sunum sayı yetişkin önem taşıyacak. Şimdiden milli şeflerimizle yerde yemekleri ve sunumları gerçekleştirmek, Helal Expo ile dünyaya tanıtıp inandırmak helal turizm pazarında ülkemiz namına sayı yetişkin tek kadem olacak.” niteleyerek konuştu.
Çulfaz, yerde yıl konfederasyonun emeğiyle yarışma organizasyonunun uluslararası arenaya taşıyacaklarını aktararak, Uluslararası Aşçılar Şampiyonasını gelenekselleştirmek istediklerini vurguladı.
Bu yıl şampiyonaya katılımın sayı yoğun olduğunu ve etkinliğe gösterilen ilgiden mutlu olduklarını tamlayan Çulfaz, “Yakında eski ve materyalizm genelinde geçerli olacak ‘Turizm Sektörü Helal Sertifikası’nda yiyecek içecek ve sunum sayı yetişkin önem taşıyacak. Şimdiden milli şeflerimizle yerde yemekleri ve sunumları gerçekleştirmek, Helal Expo ile çevre tanıtıp inandırmak helal turizm pazarında ülkemiz namına sayı yetişkin tek kadem olacak.” değerlendirmesinde bulundu.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.