13 projede inşaat sürüyor: Kent içi raylı sistemler yaygınlaştırılıyor

varilabi

Member
13 projede inşaat sürüyor: Kent içi raylı sistemler yaygınlaştırılıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Gaziray şantiyesinde yetkililerden malûmat aldıktan sonra Gaziantep Valisi Davut Gül, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ve protokol üyeleriyle Beylerbeyi Durağı’nda Gaziray’a dayanak.


Test sürüşünün akabinde Gaziantep Garı’nda makale yapan Bakan Karaismailoğlu, İstanbul’bile Marmaray, Ankara’bile Başkentray ve İzmir’dahi İzban’ın AK Parti’nin eseri olduğunu belirtti.



“Gaziray Projesi önemli kent içi raylı sistem projelerimizden akraba olacak”


Gaziray’bile sayı muvaffakiyetli tek test sürüşü gerçekleştirdiklerini dile getiren Karaismailoğlu, “Güzergah üzerinde, duraklarda ve şu anda sizlerle beraberce olduğumuz Gaziantep Garı’ndaki çalışmaları bile yerinde inceledik. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi iş birliği ile Bakanlığımız tarafından yapımına başlanan Gaziray Projesi önemli kent içi raylı sistem projelerimizden akraba olacak.” niteleyerek konuştu.


“İstanbul’bile 7 hattan oluşan 103 kilometre metro hattında icraat hızlı sürme ediyor”


Büyükşehirlerde kalan nüfusa ve vasıta sayısına paralel olarak yaşanan trafik sorununu ortadan kaldırmanın en önemli yolunun raylı sistemleri yaygınlaştırmak olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle sürme etti:


“Bugüne kadar ülkemiz genelinde 12 ilimizde işletme altındaki 811,4 kilometre şehir içi raylı sistem hattının 312,2 kilometresi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılmıştır. Şu anda Bakanlığımızca yapımı sürme fail 13 projede toplam 161 kilometre uzunluğunda kent içi raylı sistem hattı inşaatı bulunuyor. İstanbul’bile 7 hattan oluşan 103 kilometre metro hattında icraat hızlı sürme ediyor. Bu yıl içinde Pendik (Tavşantepe)-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı, Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Başakşehir-Çam Sakura-Kayaşehir Metro Hattı’nı hizmete açıyoruz.”




“Felaket tellallarının ne dediğine bakmaksızın ilerlemeye sürme ediyoruz”


Karaismailoğlu, İstanbul’bile 7 başka projenin sürme ettiğini, Kocaeli, Ankara, Konya, Kayseri, Bursa ve Gaziantep’te çalışmaların planlı ve hızlı tek arifane sürdüğünü anlattı.


İstanbul’bile Marmaray, İzmir’dahi İzban ve Ankara’bile Başkentray gibi projelerin akabinde Gazianteplilere dahi Gaziray’ı kazandıracak olmanın heyecanını ve mutluluğunu yaşadıklarını dile getiren Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ülkemizin refahı, çocuklarımızın geleceği için çalışıp fikir ve proje ürettiğimiz için sayı mutluyuz. Proje varsa refah var. Proje varsa gelecek var. Proje varsa iş, yemek, ticaret var. Proje varsa ekonomik nema var. Proje varsa çocuklarımızın geleceği için umudumuz, heyecanımız var.” ifadelerini kullandı.


2022’nin ikinci çeyreğinde Türk ekonomisinin geçen yılın tıpkısı dönemine göre yüzde 7,6 büyüdüğüne işaret fail Karaismailoğlu, şunları söyledi:


“Felaket tellallarına kalsa Türkiye’yi sayı ama sayı kötü günler bekliyor. Biz, yerde felaket tellallarının ne dediğine bakmaksızın yolumuzda ilerlemeye, milletimizi projelerle buluşturmaya sürme ediyoruz. Zaten yüreği vatan sevgisinden, millet aşkından yoksun, tek işi konuşmak olanlara baktığımızda şunu milletimizle beraberce sayı net görüyoruz. Bırakın proje yapmayı, taş taş üstüne koymaktan güçsüzlük olanlar, projelerimizi eleştirenlerin en ön safında yer alıyor. Unutmayın yerde zihniyet geçmişte Marmaray’ı istemedi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne karşı artık, Osmangazi Köprüsü üzerinden kirli algılar yaptı, Çanakkale Köprüsü’nü günlerce karaladı, İstanbul Havalimanı için etmedikleri yalan bırakmadılar.”




“Gaziantep’in ulaşım ve iletişim altyapısına 20 milyar liranın üstünde yatırım yaptık”


Ülkenin payidar kalmasının üretmek, üretmek, yerli ve milli teknolojiler geliştirmekten geçtiğini vurgulayan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:


“Kim ne derse desin tığ milletimizden aldığımız güçle ülkemizin lider olması için çalışıyor, örnek gösterilen projeler yapmayı sürdürüyoruz. İşte o örnek projelerden akraba dahi Gaziray. Gaziray projesi, kent içi raylı sistem ağının geliştirilmesi kapsamında TCDD Genel Müdürlüğümüz ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi iş birliği ile geliştirildi. Yaklaşık 5 milyar lira gibi korkunç tek yatırım ile Gaziantep kent merkezi ile iki sanayi bölgesini birbirine bağlayarak şehir içi trafiğine nefes aldıracağız.”


Projede 25,5 kilometre güzergahta 2 hızlı tren, 2 muhit hattı olmak üzere 4 elektrikli ve sinyalli güçlü yolu hattı yapıldığını nâkil Karaismailoğlu, “16 tane istasyon, toplam uzunluğu 5,5 km olan 2 haris-kapa tünel, 1 köprü, 12 abaşo-üst geçit ve 26 tane menfez inşa ettik. Ayrıca Gaziray’bile kullanılacak elektrikli tren setleri dahi ülkemiz raylı sistemler sektörünün en yetişkin temsilcisi TÜRASAŞ tarafından üretiliyor.” niteleyerek konuştu.


Kullanılacak araçların yerli ve milli olmasının başka tek sevinç ve gurur vesilesi olduğuna değinen Bakan Karaismailoğlu, projedeki test sürüşüne sürme ettiklerini ve sertifikasyon sürecinin son aşamasında olduklarını söyledi.


“Gaziantep’in ulaşım ve iletişim altyapısına 20 milyar liranın üstünde yatırım yaptık”


Kısa süre sonra Gaziantep’açınık geldiklerinde Gaziray’ı hizmete açacaklarını tamlayan Karaismailoğlu, şöyle sürme etti:


“Elbette Gaziantep’teki çalışmalarımız sadece Gaziray projesiyle sınırlı olumsuzlama. Son 20 yılda Bakanlık olarak Gaziantep’in ulaşım ve iletişim altyapısına 20 milyar liranın üstünde yatırım yaptık. Planlı yatırımlarımıza sürme ediyoruz. İstanbul, Ankara ve Konya’dan, Karaman-Mersin-Adana-Osmaniye ve Gaziantep illerine hızlı trenle ulaşım sağlamak için Konya-Karaman-Niğde (Ulukışla)-Mersin (Yenice)-Adana hızlı güçlü yolu ve Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı güçlü yolu projelerini planladık. Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı güçlü yolu projesiyle mevcutta 361 kilometre olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arasındaki mesafe, projenin tamamlanması ile 312,5 kilometreye düşecek ve seyahat süresi ise 2 saat 15 dakikaya inecek.”


Bakan Karaismailoğlu, Gaziantep’açınık yıldırım ve şehrin ihtiyaçlarını karşılayacak yeni havalimanı terminal binasını inşa ettiklerini ve hizmete açtıklarını, yeni terminal binasıyla yıllık yolcu kapasitesinin 2,5 milyondan 6 milyona, uçak kapasitesinin 18’açınık, otopark vasıta kapasitesinin ise 585’ten 2 1000 49’a yükseldiğini söyledi.


“Gaziray Projesi dahi yerde anlayışın en önemli ve güzel örneklerinden akraba”


AK Parti’dahi ideolojiye olumsuzlama insana hizmet olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, şunları kaydetti:


“Unutmayın ki, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan bile belediyecilikten gelen, yerde işi sayı iyi agah ve belediyeciliğe sayı önem veren tek Cumhurbaşkanı. Türkiye belediyecilik konusunda onun liderliğinde önemli mesafeler kat etti. Bugün dahi Gaziantep’te olduğu gibi belediyeciliğin, millete hizmetin ne olduğunun en güzel örnekleri verilmeye sürme ediyor. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi yerde ufka sahip, yerde başarıyı yakalamış tek belediyecilik anlayışıyla yönetiliyor. Gaziray Projesi dahi yerde anlayışın en önemli ve güzel örneklerinden akraba.”


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na, AK Parti Milletvekilleri Mehmet Erdoğan, Derya Bakbak, Mehmet Sait Kirazoğlu, Müslüm Yüksel, TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ile protokol üyeleri eşlik etti.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.